9 wskazówek jak rozwijać biznes Network Marketingu przez internet
#9 Top wskazówek jak działać przez internet w Marketingu Sieciowym
Już wiesz, jak fantastyczną branżą jest Network Marketing, znasz potencjał tego biznesu, angażujesz się na maxa, bo to co zrobisz dziś, będzie procentować w przyszłości, a do tego masz ogromną satysfakcję z pomagania ludziom…..ale chcesz wejść na kolejny poziom, i chcesz rozwijać swój biznes przez internet, prawda? …bo jeśli w tych czasach nie ma Cię w internecie (a konkretnie w Social Mediach) to nie istniejesz…. takie są realia. Jeśli chcesz osiągać szczyt możliwości w swoim biznesie, musisz korzystać z tego co dają Social Media i internet !
Będąc top liderem w mojej firmie marketingu sieciowego, budując ten biznes, tylko online, nauczyłam się bardzo dużo, jeśli chodzi o media społecznościowe.
W kwietniu 2017 roku zaangażowałam się w branży Network Marketingu, bez żadnego doświadczenia i kompletnie zerowej wiedzy na temat mediów społecznościowych, a teraz ponad 90% mojego biznesu jest budowane za pośrednictwem, właśnie mediów społecznościowych ….
I właśnie dlatego uwielbiam wszystko, co kręci się wokół Social Media i staję się w tym co raz lepsza dla siebie i Ciebie, abyś mógł skopiować moje sukcesy!
W tym tygodniu dzielę się moimi 9 top wskazówkami na temat mediów społecznościowych dla osób w branży Network Marketingu, dzięki czemu Twój biznes nabierze tempa i rozwoju!
Top 9 wskazówek budowania biznesu przez internet
Z każdym moim wpisem na blogu, staram się dzielić z Tobą wartościowym materiałem, który pomoże Ci zwiększyść efektywność działań w Twoim biznesie. Dziś przygotowałam dla Ciebie konkretną checklistę 10 elementów, które są kluczowym aspektem budowania skutecznego profilu na Facebooku i budowania silnych relacji z klientami.
To narzędzie pomoże Ci zrozumieć jakie są priorytety w budowaniu spójnej marki na profilu oraz relacji z klientami. Pobierz bezpłatnie, klikając w przycisk powyżej, wypełnij dane i czekaj na meila ode mnie 🙂 Warto byś od początku wiedział, jak budować wizerunek siebie na profilu, byś nie tracił czasu i żadnej szansy, zdobycia nowych klientów i partnerów do biznesu.
A teraz skupmy się na 9 wzkazówkach budowania biznesu przez internet
#1 Użyj osobistego zdjęcia na profilu Facebooka i wszystkich innych Social Media w których działasz
Brzmi banalnie ? Niby tak, ale wciąż widzę jak wiele osób popełnia ten błąd i nie umieszcza SWOJEGO zdjęcia na swoim profilu!
Zaufaj mi, naprawdę umieść swoje zdjęcie, bo to jest pierwszy kontakt z Tobą, budowanie relacji, budowanie zaufania do Ciebie, sympatii … i to może być głównym czynnikiem dla którego osoba, którą poznajesz na Facebooku, czy wyjdzie z Tobą w konwersację, czy nie… Dlatego mówię o zdjęciu Ciebie, a nie umieszczanie kota, psa, czy nawet logo firmy! Kiedy korzystasz z mediów społecznościowych, aby rozwijać swój biznes, ludzie chcą Ciebie poznać (dowiedzieć się kim jesteś, zanim Ci zaufają) i chcą zobaczyć Twoją uśmiechniętą twarz.
#2 Wypełnij swoje osobiste dane na profilu w sekcji "o mnie"
Wiem, że może to być bardzo kuszące, by usunąć informacje o Twojej pracy na etacie i uzupełnienie ekscytujących informacji o Twoim nowym projekcie Network Marketingu, oraz podanie firmy z jaką zacząłeś współpracę…
Kiedy obserwuję ludzi działających na Facebooku w Network Marketingu, wciąż widzę ten sam błąd! A mianowicie, ujawnianie wszystkich informacji na temat firmy z którą współpracują, produktów, planu marketingowego itp. itd. Jest to olbrzymi błąd i ja nie polecam takich działań! Wiem, że liderzy innych grup tak właśnie uczą swoje zespoły.
Moja rada dla Ciebie: nie rób tego! Tzn. Nie ujawniaj wszystkich informacji o firmie z którą współpracujesz, a tym bardziej o zarobkach i planie marketingowym – to wygląda jak SPAM (czy kiedokolwiek widziałeś mojego posta w którym ujawniłam z jaką firmą współpracuję, jakie ma produkty itp?… nie wydaje mi się 😉 )
Dlaczego to jest takie ważne? Ponieważ w tym biznesie musisz zachować trochę intrygi i budować ciekawość ludzi, którzy Cię obserwują! Musisz stworzyć taką chęć zapytania: „czym tym właściwie się zajmujesz, co robisz na codzień?” Gwarantuję Ci, że w ten sposób będzie pisało do Ciebie mnóstwo ciekawych ludzi, którzy sami będą chcieli się dowiedzieć co to za projekt, i czy może im też to by się spodobało! I o to właśnie chodzi!
A nie wystawianie wszystkiego „na tacy”, by Twoi potencjalni mogli wejść w Google i sprawdzić wszystko sami (a w tym, o zgrozo, negatywne opinie ludzi, którzy kiedyś zrezygnowali bo „im nie wyszło), i budować nie prawdziwe przekonania i osądy. Przy okazji tracisz szansę na zapoznanie się z tą osobą, przedstawienie jej projektu osobiście i wyeliminowanie jakichkolwiek obiekcji, podczas rozmowy. Dlatego pamiętaj, celem jest zbudowanie zaciekawienia i intrygi…ok?
#3 Przestań sprzedawać publicznie i zacznij pisać historie
Ludzie nie wchodzą na Facebooka i inne Social Media po to by coś kupować…(kupują na specjalnych stronach do tego przystosowanych). Facebook został zaprojektowany po to by jednoczyć ludzi, budować relację oraz dla rozrywki! Jeśli budujesz biznes przez Social Media, to świetnie! Ale nie pal kontaktów i relacji ze swoimi odbiorcami, poprzez wieczą promocję i sprzedaż. Jeśli masz swój Fanpage, to od czasu do czasu podziel się produktem jaki możesz zaoferować, lecz rób to z umiarem! Jeśli natomiast chodzi o profil osobisty na Facebooku, to absolutnie nie sprzedawaj! To nie jest miejsce po to by werbować klientów. To miejsce jest po to by budować relację z Twoimi znajomymi i dawać się poznawać.
Jeśli będziesz sprzedawać na swoim profilu, to szybko zauważysz jak ludzie będą Cię unikać i nie odpowiadać na Twoje wiadomości, gdyż z góry założą, że chcesz im napewno coś sprzedać.
Traktuj profil osobity personalnie, dziel się swoimi historiami, inspiruj, pokazuj swoje życie, siebie i swoją osobowość. Pokaż jakie masz wartości, co cenisz w życiu i jaką osobą jesteś. To jest właśnie budowanie relacji z Tobą! I nawet jeśli ktoś Cię nie zna i nigdy z Tobą nie rozmawiał, to poprzez wejście na Twój profil i przejrzenie tablicy na Facebooku, poznaje Ciebie, i automatycznie „wydaje” mu się że zna Cię kopę lat, co w rezultacie buduje zaufanie do Ciebie i sympatię. A o to właśnie chodzi, prawda?
#4 Network Marketing to branża wolności i rozwoju osobistego. Promuj to!
Jesteśmy w branży wolności i niezależności. Sami wybieramy kiedy pracujemy, z kim pracujemy, ile zarabiamy i jak to robimy. To są elementy o których mnóstwo ludzi marzy każdego dnia. Promuj swój styl życia. Pokazuj korzyści tego biznesu, poprzez swój lifestyle. To właśnie sprzedajemy, prawda ? Jeśli promujesz branżę Network Marketingu, to pokaż jej korzyści właśnie w ten sposób. Jeśli natomiast promujesz produkty, których używasz swojej firmy, to pokazuj korzyści jakie z nimi masz. Dziel się swoimi doświadczeniami w naturalny sposób (nie sprzedając, a raczej pokazując swoje zadowolenie – przy okazji)…..Pamiętaj, że post z produktem powinien być raz na jakiś czas czyli 20% postów, to posty „sprzedażowe”, a o 80% wartościowe…czyli lifestyle
Jeśli więc korzystasz z mediów społecznościowych, aby rozwijać swój biznes, daj ludziom coś fajnego do oglądania. Opublikuj zdjęcia rodzinne, zdjęcia z życia osobistego, posty na temat podróżowania i rzeczy, które robisz codziennie, które Cię inspirują, oraz posty z rozwoju osobistego jakiego doświadczasz dzięki temu biznesowi. Im więcej publikujesz posty na temat Twojego stylu życia i historii, tym bardziej Twoi odbiorcy rozwijają relację z Tobą, ufają Ci i poznają Ciebie.
#5 Zastosuj zasadę "5 dziennie"
Jeśli wybrałeś media społecznościowe do budowania swojego biznesu, (rezygnując z działania offline), to pamiętaj o priorytetach, czyli tkz Aktywnościach Produkujących Pieniądze APP (przeczytaj mój post na ten temat: jakie to sa aktywności i jak zorganizować się w czasie by je wykonywać, tutaj).
Jednym z priorytetów na Social Media to jest „zasada 5”, czyli codziennie docieraj do 1-5 osób np. na Facebooku i wysyłaj im wiadomość, która sprawia, że poczują się dobrze. Możesz zostawić im miły komentarz, który naprawdę sprawi, że poczują się miło dzięki Twojej interakcji. Dodam, że to nie jest czas na dzielenie się wezwaniami do działania lub linkami biznesowymi. Jest to tylko przesłanie, które komplementuje lub sprawia, że poczują się naprawdę dobrze. (Zaangażuj się w to przez 30 dni, a najlepiej- zróbmy rok!). Zastanawiasz się, jakie w rezulatcie ma to znaczenie z czasem? ….a mianowicie takie, że, tworzy społeczność ludzi, którzy myślą, że jesteś niesamowity! A kiedy masz masę ludzi, którzy Cię śledzą i lubią Cię (poprzez poznanie Ciebie dzięki Twoim postom), tym więcej osób będzie zainteresowanych tym, co robisz.
#6 Nie wymieniaj nazwy swojej firmy w mediach społecznościowych
Tak jak już wspomniałam wcześniej, i powtórzę to jeszcze raz… Nigdy nie ujawniaj nazwy swojej firmy publicznie! Jest to naprawdę ogromna wskazówka dla Ciebie… Jest mnóstwo pwoodów dlaczego nie wolno tego robić…Jeden z nich wymieniłam powyżej (budowanie intrygi i ciekawości, czym właściwie, zajmujesz się na codzień oraz eliminujesz ryzyko, że ktoś sprawdzi w Google info nt. Twojej firmy, lub postanowi zacząć działać z kimś innym w Twojej firmie)…
Ale co najważniejsze, nie wymieniając nazwy firmy, budujesz markę siebie! To Ty jesteś firmą….Budujesz zaufanie do siebie i dajesz się poznać. Bo ludzie nie dołączają do zespołów, dlatego że widzą nazwę firmy czy produktu, tylko dołączają do ludzi, których lubią i w jakimś stopniu ufają. Proces jest taki, że Twoi odbiorcy najpierw chcą Cię poznać, polubić, zaufać, a następnie dowiedzieć się więcej o Twoim projekcie.
Drugi powód, to taki, że gdyby coś się nagle wydarzyło, i musiałbyś zrezygnować lub zmienić firmę, to kiedy nie masz swojego profilu „obklejonego” reklamami swojej firmy, zrobisz to bez „szumu”. Nikt nawet nie dowie się, że zmieniasz firmę, branżę lub cokolwiek. Po prostu dalej jesteś sobą, pokazujesz swój lifestyle, i intrygujesz swoją aktywnością.
#7 Pamiętaj o zaproszeniu do pisania na priv
Kiedy już prowadzisz swój profil w odpowiedni sposób, budujesz swoją osobowość i tym samym relację z ludźmi, pamiętaj o zapraszaniu do siebie na priv… Co mam na myśli ?
Kiedy piszesz swoją historię, opisującą jak Twoje życie ostatnio się zmieniło, co się ostatnio wydarzyło, co doświadczyłeś itp, lub historię Twoich klientów lub partnerów, jakie mają efekty lub z czego są zadowoleni…. to pamiętaj by na końcu posta, zawsze zaprosić do kontaktu, np: „Jeśli interesuje Cię więcej na temat xxx, lub czym się zajmujemy, zapraszam do kontaktu na priv” ….
Uwaga: tego typu wezwania do działania, powinny być w tych 20% postów jakie publikujesz. Nie chcesz by w każdym Twoim poście była informacja o skontatowaniu się z Tobą, bo to będzie podlegać pod „sprzedaż”, i nie będzie już tylko pokazywaniu stylu życia itp….Ten post ewidentnie wskazuje, że masz coś do zaoferowania…
Z drugiej strony, jeśli piszesz tego typu posty, nie wzywając do działania, to wiele osób może nawet nie domyślić się lub nie mieć odwagi bby do Ciebie napisać i zadać pytanie, „o co chodzi…”
Tak więc zapraszaj do kontaktu na priv, kiedy piszesz historie „sprzedażowe” w 20% postów 🙂
#8 Nie umieszczaj linku do strony firmy z którą współpracujesz
Podobnie jak w przypadku wskazówki nr #6, chcemy udostępniać w naszych postach historie i zachęcać ludzi do skontaktowania się z nami za pośrednictwem wiadomości prywatnej, aby uzyskali więcej informacji bezpośrednio od nas. Jeśli opublikujesz swoją firmową stronę internetową lub linki Social Media, Twoi potencjalni klienci napierw będą Googlować co to za firma, jakie sa opinie itp, a Ty stracisz kontrolę nad procesem ekspozycji i przedstawiania projektu osobiście. Możesz nawet nie wiedzieć, że byli zainteresowani, jeśli udostępnisz link do swojej firmy w Social Media, ponieważ zobaczą coś co im się nie spodoba, źle zinterpretują i już nigdy więcej nie będą chcieli słyszeć o Twojej firmie.
#9 Załóż swój Fanpage
Może wiesz, lub też nie,ale promowanie firmy na swoim osobistym profilu jest sprzeczne z Warunkami korzystania z Facebooka. Wiele osób nie ma o tym pojęcia! Natomiast posiadanie Fan Page, daje Ci natychmiastową wiarygodność i autorytet na rynku, a więcej osób potraktuje Cię poważnie na temat Twojego biznesu. Jeśli nie masz jeszcze swojej strony Fan Page, pobierz koniecznie mój bezpłatny Przewodnik: Jak założyć Fan Page krok po kroku, i co na nim umieszczać.
I pamiętaj, że w tym tygodniu przygotowałam dla Ciebie Checklistę skutecznego profilu na Facebooku, czyli 10 elementów o których musisz pamiętać by budować mocny wizerunek siebie i relację z odbiorcami. Pobierz klikając w przycisk poniżej, checklistę otrzymasz na skrzynkę email.
PONIŻEJ POLECAM KILKA PRZYDATNYCH MATERIAŁÓW, KTÓRE POMOGĄ CI W ZBUDOWANIU SUKCESYWNEGO BIZNESU NETWORK MARKETINGU
Wiesz, że wizerunek siebie w Social Mediach jest mega ważny by się wyróżniać na tle miliona innych profili, by być zauważonym … i możesz to zrobić poprzez projektowanie swoich pięknych grafik. Wiele osób pytało mnie jak ja to robię… dlatego zaprojektowałam mini-kurs, gdzie pokazuję krok po kroku jak stworzyć samemu piękne grafiki, plakaty, infografiki, banery, własne logo, cytaty, ebooki, i 20 innych projektów- w programie za free! Do tego pokazuję jak zrobić grafikę do wszystkich Social Media by zbudować spójny wizerunek. Krok po kroku dla początkujących, którzy nie chcą wydawać pieniędzy na grafików. Oprócz tego jako bonus nauczysz się jakie posty wystawiać, by zaangażować swoich odbiorców i budować zaufaną społeczność!
Możesz niezależnie wykreować profesjonalne i wyróżniające się na tle konkurencji, grafiki w kilka minut! Nie wydając na to ani jednej złotówki ! Pokażę Ci jak to zrobić. Zobacz co znajdziesz w kursie już teraz, obiecuję, że nie pożałujesz ! Zobacz tutaj.
Mam nadzieję, że podobały Ci się moje wskazówki jak rozwijać biznes Network Marketingu na Facebooku. Jeśli tak, udostępnij ten post oraz podziel się tymi cennymi informacjami ze swoim zespołem, by osiągać jeszcze lepsze efekty !
Pamiętaj, że w każdy wtorek zamieszczam nowy film szkoleniowy i darmowe materiały na moim blogu oraz kanale YouTube (SUBSKRYBUJ BY CIĘ NIC NIE OMINĘŁO)
Wyróżnij się … zostaw komentarz poniżej.
Dziękuję Ci za Twój czas….
Przypominam Ci, że jesteś w najlepszej branży na świecie !!!
Pytanie tygodnia: Jak reagujesz, kiedy widzisz profil swojego znajomego „obklejony” reklamami jego firmy czy produktów ? Czy zachęca Cię to by nawiązać z nim relację ? Jakie są Twoje odczucia ?
Podziel się w komentarzu poniżej i daj znać, co Ci się najbardziej podobało.
Mam nadzieję, że w ten sposób pomogę Ci w pozyskaniu nowych klientów do Twojego biznesu, przez Facebooka i nie tylko…. z czym jeszcze masz problemy ? Jak mogę Ci pomóc ? Daj znać! Odpowiem kolejnym wpisem na blogu