Jak zamienić swojego bloga w dochodowy biznes w 2021 roku
Zaczęłaś tworzyć swojego bloga, ale niestety Twój blog jeszcze nie zarabia dla Ciebie pieniędzy… Mam dla Ciebie rozwiązanie….W tym poście przedstawię Ci kroki, które warto wykonać, aby zamienić swojego bloga w dochodowy biznes w 2021 roku…
CHCESZ ZACZĄĆ ZARABIAĆ NA SWOIM BLOGU W 2021 ROKU?
Masz więc bloga… być może jest to bardzo świeży blog… a może to blog hobbystyczny… i chcesz przekształcić go w dochodowy biznes w 2021 roku, ale nie wiesz, od czego zacząć?
Być może zastanawiasz się nawet, czy faktycznie MOŻLIWE jest przekształcenie bloga w dochodowy biznes?
OK, po pierwsze – TAK, absolutnie możliwe jest przekształcenie swojego bloga w biznes – do tego bardzo udany i dochodowy.
Ja tak zrobiłam! I chcę się z Tobą podzielić moim doświadczeniem…
Muszę jednak Cię ostrzec, że blogowanie nie jest schematem „szybkiego wzbogacenia się” i na pewno nie jest schematem „wzbogacenia się bez wysiłku” (jak wiele osób błednie myśli, kiedy zaczyna swoją “blogową podróż”).
Przekształcenie swojego bloga w dochodowy biznes jest całkowicie możliwe, ale wymaga ciężkiej pracy i poświęcenia.
Wymaga również od Ciebie robienia WŁAŚCIWYCH rzeczy.
Kiedy piszesz kilka “przypadkowych”postów na blogu od czasu do czasu i niewiele działasz w mediach społecznościowych, trzymając mocno kciuki, że może “jakimś cudem” Twój blog magicznie zacznie zarabiać pieniądze jak prawdziwy biznes, jest złudnym wyobrażeniem, które niestety, ale nie doprowadzi Cię do fortuny. Nie łudź się, że jeśli działasz w powyższy sposób, to zaczniesz zarabiać 6-cyfrowe liczby. Musisz skupić się na konkretnym i strategicznym działaniu.
Więc o jakie właściwe działania chodzi?
O tym właśnie jest ten post!
Oto krótki przewodnik: jak zmienić swojego bloga w dochodowy biznes w 2021 roku…
Nie masz jeszcze bloga? Przeczytaj → Blog w 2021: Jak założyć bloga i zacząć na nim zarabiać
1. BĄDŹ PROFESJONALNA
Bądź świadoma, że istnieje małe prawdopodobieństwo, aby Twój blog stał się odnoszącym sukcesy biznesem, jeśli wygląda jak blog hobbystyczny!
Należy tu poruszyć trzy ważne kwestie. Po pierwsze adres URL, po drugie hosting, a po trzecie design bloga.
ADRES URL TWOJEGO BLOGA
Jeśli chcesz, aby Twój blog stał się Twoim biznesem online w 2021 roku, będziesz potrzebować profesjonalnie wyglądającego adresu URL. To znaczy, że adres powinien wyglądać tak: www.TwojaNazwaBloga.pl, a NIE tak: www.TwojaNazwaBloga.wordpress.com lub www.TwojaNazwaBloga.wix.com itd.
Kupowanie niezależnej nazwy domeny nie jest drogie (jest to koszt około 1 zł rocznie w pierwszym roku, a w kolejnych latach ok 50-100zł rocznie), i naprawdę warto zainwestować takie pieniądze w swój biznes online, ponieważ to tworzy ogromną różnicę w kontekście, jak Cię postrzega Twój potencjalny odbiorca.
Czytelnicy będą postrzegać Cię jako bardziej profesjonalnego, masz większe szanse na otrzymanie pracy sponsorowanej, będziesz mogła otrzymywać zlecenia na reklamy na swojej stronie, a Twój blog będzie traktowany poważniej przez potencjalnych klientów i współpartnerów.
PRZEJDŹ NA WŁASNY HOSTING
Jeśli chcesz przekształcić swojego bloga w pełnoprawny biznes online w 2021 roku to również nie jestem w stanie wystarczająco podkreślić, jak ważne jest tworzenie swojego bloga na własnym hostingu (jeśli jeszcze tego nie robisz).
Przejście na niezależny hosting, wiąże się z całą gamą korzyści, natomiast jedną z najważniejszych jest to, że jesteś właścicielem swojego bloga i nie jesteś zależny od żadnej “zewnętrznej” firmy, która mogłaby w każdej chwili “wyciągnąć wtyczkę”, np. zamknąć swój portal . Gdyby tak się stało, to mogłoby być bardzo niekorzystne dla bloga hobbystycznego, a jeśli Twój blog to Twój biznes, mogłoby to się okazać katastrofą! Dlatego mocno zastanów się nad hostingiem swojego bloga, zanim zaczniesz go budować.
Prowadzenie własnego bloga na niezależnym hostingu, oznacza również, że Twój blog wygląda bardziej profesjonalnie, będziesz mogła go rozwijać dużo szybciej ORAZ szybciej zarabiać przyzwoite pieniądze.
Osobiście korzystam z Dhosting (dla wszystkich moich 6 stron www) i jestem bardzo zadowolona z elastyczności serwisu oraz obsługi klienta. Gorąco Ci polecam! Z mojego doświadczenia szczerze przyznam, że to najlepszy hosting na rynku w Polsce! Zobacz więcej info tutaj.
DESIGN TWOJEGO BLOGA
Wreszcie, jeśli chcesz, aby Twój blog był Twoim biznesem online, musisz poważnie potraktować projekt swojego bloga. Darmowy motyw jest bardzo dobry dla bloga hobbystycznego, ale jeśli chcesz, aby Twój blog stał się Twoją firmą, naprawdę musisz zainwestować w profesjonalny motyw (theme), który nie tylko dobrze wygląda, ale jest również jest dobrze zakodowany i zapewnia pełną elastyczność, którą będziesz potrzebować wraz z rozwojem swojego bloga.
Nawet jeśli Twój blog ma już profesjonalny motyw, być może nadszedł właśnie czas, aby dokładnie ocenić swój blog jeszcze raz. Czy Twój blog naprawdę wygląda jak profesjonalny blog, czy nadal wygląda jak blog hobbystyczny i / lub czy wygląda na trochę “zmęczony i przestarzały”? Jeśli masz, to może poproś swoich blogujących znajomych lub osoby na Fb w grupach społecznościowych, o szczerą opinię…
A jeśli aktualnie Twój blog wygląda jak blog hobbystyczny, to może nadeszła odpowiednia pora na odświeżenie designu swojej strony?
2. ZACZNIJ MYŚLEĆ JAK WŁAŚCICIEL FIRMY
Brawo – Twój blog wygląda teraz profesjonalnie. Następną rzeczą, którą musimy zmienić, jest Twój UMYSŁ i nastawienie! Jeśli chcesz, aby Twój blog był w tym roku Twoim biznesem, musisz wyjść z myślenia o „blogu hobbystycznym” i zacząć myśleć jak właściciel firmy.
Oznacza to sprecyzowanie konkretnej niszy, poznanie swojej grupy odbiorców, wyznaczanie celów, inwestowanie i traktowanie swojego bloga jako pracy, a nie hobby!
SPRECYZOWANIE NISZY
Znasz powiedzenie, że jak “coś jest do wszystkiego, to jest do niczego”? Bądź świadoma, że żaden poważny biznes, nie będzie atrakcyjny dla wszystkich. Zauważ, że firmy dobrze prosperujące, odnoszące sukcesy- odnoszą właśnie te sukcesy, ponieważ koncentrują się na jednej określonej grupie ludzi. To samo dotyczy blogowania. Jeśli próbujesz trafić do wszystkich, to w rezultacie nie trafiasz do nikogo… a zarabianie na swoim blogu okaże się bardzo trudne!
Przeczytaj → 9 rzeczy, które powinieneś zrobić przed założeniem bloga
Przeczytaj → Jak wybrać odpowiednią niszę do swojego bloga
POZNAJ SWOICH ODBIORCÓW
Z drugiej strony, musisz również pamiętać, że aby odnieść sukces, wszystkie firmy muszą starać się lepiej zrozumieć swoich klientów.
Osobiście mam już całkiem dobre doświadczenie w biznesie i pracowałam dla wielu różnych firm: od dużych międzynarodowych, po małe firmy i mikroprzedsiębiorstwa. I muszę przyznać, że wszyscy bez wątpienia potrzebowali czasu, aby przeprowadzić badania rynku i lepiej zrozumieć swoich klientów.
Dlaczego? Bo jeśli nie rozumiesz swoich czytelników / odbiorców/ potencjalnych klientów, to jak możesz mieć nadzieję, że zapewnisz im to, czego chcą?
Zauważ, że jest to ogromna zmiana z myślenia o blogu hobbystycznym na sposób myślenia o blogu biznesowym. Jako blogerka hobbystyczna skupiasz się na sobie – publikujesz treści, które chcesz napisać….W końcu to Twoje hobby! Natomiast jako firma, Twój blog musi skupiać się na czytelnikach i potencjalnych klientach oraz na tym, czego ONI chcą otrzymać od Ciebie!
Jak poznać swoich klientów i dowiedzieć się, czego chcą? Cóż, możesz zacząć od sprawdzenia Google Analytics, które zawiera informacje o tym, kim są Twoi obecni czytelnicy i które posty na blogu są najpopularniejsze.
Możesz również zapytać czytelników za pośrednictwem poczty elektronicznej i mediów społecznościowych. A z e-maili, komentarzy w mediach społecznościowych i komentarzy na blogach, które wysyłają Ci również Twoi obecni czytelnicy, można dowiedzieć się bardzo dużo!
WYZNACZ SOBIE CELE
Tak jak wszystkie poważne firmy prowadzą research rynku, tak samo wszystkie poważne firmy wyznaczają sobie cele. Nie chodzi o to, aby pisać posty na blogu od czasu do czasu i działać “przypadkowo” w mediach społecznościowych, a potem liczyć na to, że w jakiś magiczny sposób zaczniesz zarabiać pieniądze – musisz zrobić konkretny plan rozwoju swojego blogowego biznesu, aby móc liczyć na dochodowy biznes online!
INWESTUJ MĄDRZE
Być może wydaje Ci się, że możesz dobrze zarabiać na blogowaniu, nie wydając ani grosza, i nie inwestując żadnych pieniędzy w swój biznes online. Muszę Cię jednak “oświecić”, że niestety to nieprawda. To stare powiedzenie „ile dajesz, tyle dostajesz” odnosi się również do blogowania. Dobra wiadomość jest jednak taka, że naprawdę musisz wydać bardzo niewiele, aby zamienić swojego bloga w biznes w 2021 roku.
Jako minimum powiedziałbym, że musisz wydać pieniądze na:
- Nazwa domeny (ok. 50-100 zł rocznie)
- Hosting strony (ok. 50-200 zł rocznie)
- Smartfon z dobrym aparatem
- Dobry dostawca usług e-mail (polecam MailerLite, który jest darmowy dla pierwszych 1000 subskrybentów!)
To może wydawać się dużo, ale uwierz, że jest naprawdę mało w porównaniu z kwotą, którą musiałabyś wydać, gdybyś rozpoczynała działalność offline w zakresie biznesu stacjonarnego… Pamiętaj, że im więcej zainwestujesz na początku i podejdziesz do sprawy profesjonalnie, tym szybciej będziesz w stanie to wszystko zarobić … a zarobisz nawet więcej, niż Ci się wydaje!
TRAKTUJ SWOJEGO BLOGA JAK PRACĘ
Niezależnie od tego, czy jesteś w stanie pracować nad swoim blogiem w pełnym wymiarze godzin, czy jesteś w stanie wycisnąć tylko kilka godzin wieczorami i w weekendy, to musisz pamiętać, że jeśli chcesz, aby Twój blog odniósł sukces, musisz traktować go jak swoją pracę… Oznacza to, że musisz ustalić sobie “swoje godziny pracy ”, trzymać się ich bez względu na wszystko (nawet jeśli nie masz na to ochoty!) i ciężko pracować – konsekwentnie skupiać się na swoich celach i kolejnych krokach działania, a nie rozpraszać się innymi aktywnościami, zwłaszcza spędzaniem godzin w Social Mediach!
3. PISZ DLA SWOICH CZYTELNIKÓW, A NIE DLA SIEBIE
Poruszyłam już tą tematykę trochę wcześniej, że jedną z kluczowych różnic między blogowaniem jako hobby a blogowaniem jako biznesem jest to, że jeśli Twój blog jest Twoim biznesem, musisz pisać dla swoich odbiorców, NIE dla siebie.
Oznacza to, aby dowiedzieć się, co ONI chcą przeczytać – jakie są ich bolączki i jak możesz im pomóc? A potem o tym właśnie pisać.
Nie wiesz, czego chcą Twoi odbiorcy? Zacznij od przyjrzeniu się w Google Analytics… dowiedz się, co uwielbiają Twoi odbiorcy, a potem napisz więcej podobnych tekstów!
Możesz również zapytać czytelników za pośrednictwem mediów społecznościowych, swojego bloga lub listy e-mailowej. Poproś ich, aby powiedzieli Ci, z czym się zmagają, w czym chcieliby być lepsi, co chcieliby lepiej rozumieć i jakiego rodzaju posty chcieliby przeczytać na Twojej stronie.
Następnie przedstaw to, czego chcą odbiorcy, w sposób przyjazny dla czytelnika – na przykład za pomocą nagłówków, wypunktowań i obrazów, aby podzielić tekst i uczynić go przyjemniejszym do czytania.
4. PROMUJ SWOJE TREŚCI, ABY ZWIĘKSZYĆ LICZBĘ OBSERWUJĄCYCH
Pamiętaj, że nie wystarczy po prostu pisać posty na blogu, jeden za drugim… musisz PROMOWAĆ swoje treści, aby zwiększyć liczbę odsłon swojego bloga i liczbę followersów w mediach społecznościowych.
Możesz pisać najlepsze posty na blogu na świecie, ale jeśli nigdy nie udostępnisz swoich postów w mediach społecznościowych, e-mailach itp., nikt nigdy się o nich nie dowie!
Udostępnianie Twoich blogowych postów w mediach społecznościowych nie tylko pomoże zwiększyć czytelnictwo Twojego bloga, ale także pomoże zwiększyć liczbę obserwujących w mediach społecznościowych – co z kolei zwiększy Twoją wiarygodność i autorytet, nie tylko wśród czytelników, ale także marek, PR i przyszłych klientów .
Przeczytaj -> Jak promować swojego bloga? 14 kroków po opublikowaniu posta
5. BUDUJ RELACJE ZE SWOIMI ODBIORCAMI
I wreszcie…. nie tylko publikuj i promuj! Naprawdę ważną częścią rozwoju Twojego blogowego biznesu, jest poświęcenie czasu na kontakt z czytelnikami i budowanie relacji. Jeśli nie masz zbyt dużo czasu, to przynajmniej powinnaś odpowiadać na każdy komentarz w mediach społecznościowych, każdy komentarz na swoim blogu i każdy otrzymany e-mail.
Tak, to prawda, że pewnego dnia możesz dojść do etapu, na którym jest to po prostu niemożliwe (a jeśli to zrobisz, to gratulacje, ponieważ prawie na pewno będzie to oznaczać, że masz teraz pełnoprawny i dochodowy biznes online!), Ale teraz, gdy próbujesz rozwinąć swój biznes, tego rodzaju indywidualna interakcja z czytelnikami i obserwatorami jest niezbędna!
Jeśli to możliwe, zrób jeden krok dalej i bądź proaktywny w swoich mediach społecznościowych. To oznacza, aby lajkować, udostępniać i komentować inne istotne treści, zadawać pytania i angażować się w dyskusje ze swoimi czytelnikami. Co więcej, warto również budować lojalną społeczność za pośrednictwem dedykowanej grupy na Facebooku dla Twojego bloga.
6. PODEJDŹ POWAŻNIE DO SEO
Ten krok jest naprawdę ważny. Jeśli chcesz poważnie podejść do swojego bloga, musisz poważnie potraktować SEO. Chociaż uzyskasz pewien ruch i zwiększysz swoją widoczność i autorytet w mediach społecznościowych, prawdopodobnie okaże się, że zdecydowana większość ruchu na Twoim blogu pochodzi z wyszukiwarek – zwłaszcza Google.
SEO obejmuje wiele różnych obszarów, od researchu słów kluczowych po backlinki (odnośniki do naszej witryny, umieszczone na innych stronach), SEO copywriting, po strukturę witryny, fundamentalne treści, nagłówki i wiele innych.
Już wkrótce napiszę bardziej rozbudowany post: Przewodnik SEO dla początkujących blogerów, dlatego aby nie przegapić tego artykułu, upewnij się, że jesteś zapisana na mój newsletter w tematyce blogowania.
7. ZBUDUJ LISTĘ E-MAILOWĄ DEDYKOWANYCH SUBSKRYBENTÓW
Często mówi się, że „pieniądze są w liście”. Jeśli chcesz zmienić swój blog w biznes w 2021 roku, MUSISZ poważnie potraktować email marketing. Lista mailingowa, to nie jest coś, co “fajnie by było mieć” w 2021 r., jest to NIEZBĘDNY element Twojego biznesu online!
Aby dobrze wystartować, możesz zacząć korzystać z bezpłatnych usług email marketingu, dzięki firmie MailerLite, z której sama korzystam i stosuję email marketing do wszystkich moich stron www.
MailerLite ułatwia SZYBKIE powiększanie listy e-mailowej i zapewnia, że osoby dołączające do Twojej listy są WŁAŚCIWYMI osobami, dzięki łatwym w konfiguracji formularzom, i fantastyczną wizualną automatyzacją!
Po utworzeniu listy e-mailowej MailerLite ułatwia tagowanie i segmentowanie listy, dostarczanie ukierunkowanych kampanii e-mailowych do właściwych osób oraz tworzenie reguł i automatyzacji, aby zapewnić właściwym subskrybentom właściwe informacje we właściwym czasie.
- posiada bardzo prosty w obsłudze edytor szablonów emaili graficznych,
- umożliwia testowanie maili A/B w celu sprawdzenia co najlepiej działa na odbiorców,
- śledzenie czytelników newslettera przy pomocy Google Analytics (ich ruch jest wyróżniony w panelu GA),
- automatycznie wysyłanie maili za każdym razem kiedy opublikujesz nowy artykuł (poprzez integrację z kanałem RSS na Twojej stronie)
- wysyłanie maili seryjnych (autorespondery), które umożliwiają np. okresowe wysyłanie odwiedzającym kolejnych rozdziałów kursów
- Mailer lite jest usługą bardzo przystępną cenowo. W darmowym pakiecie będziesz mógł wysłać nieograniczoną ilość maili do 1000 osób / miesiąc. Wysyłka do 2,5 tysiąca użytkowników kosztuje jedynie 33 złote netto / msc.
- Korzystając z tego linka, otrzymasz ekstra zniżkę 18€ na usługi MailerLite w momencie, gdy przekroczysz 1000 subskrybentów
8. ZDECYDUJ JAKĄ STRATEGIĘ ZARABIANIA ZASTOSUJESZ NA SWOIM BLOGU
Jeśli chcesz, aby Twój blog stał się Twoim biznesem online w 2021 roku, musisz zacząć myśleć o tym, jak będzie zarabiać pieniądze. Blog może zarabiać na 5 sposobów: reklamy, linki partnerskie, posty sponsorowane, produkty i usługi.
Moje największe rekomendacje dla Ciebie to a) skupienie się na więcej niż jednej z tych strategii zarabiania na blogu oraz b) skupienie się na najbardziej pasywnych formach zarabiania, a mianowicie na linkach afiliacyjnych, produktach i reklamach.
ZARABIAJ NA REKLAMACH
Możesz zarabiać DUŻE pieniądze na reklamach na swoim blogu. Jednak haczyk polega na tym, że aby to osiągnąć, potrzebujesz dużej ilości ruchu na blogu. Google AdSense to najprostszy sposób na zarabianie przez blogowanie. Wszystko, co musisz zrobić, to tylko dodać skrypt Google do swojego bloga i zacząć wyświetlać reklamy. Otrzymasz zapłatę za każdym razem, gdy użytkownik kliknie reklamę. Są to tzw. reklamy CPC. A ponieważ zarobione pieniądze są bezpośrednio powiązane z natężeniem ruchu na Twoim blogu, im większy ruch na blogu uzyskasz, tym więcej zarobisz!
Jeśli chcesz zarabiać na reklamach, musisz skoncentrować większość swoich wysiłków na SEO. SEO to zdecydowanie najszybszy i najłatwiejszy sposób na rozwój bloga, a tym samym dochód z reklam!
ZARABIAJ ZA POMOCĄ LINKÓW PARTNERSKICH TKZ. MARKETING AFILIACYJNY
Linki partnerskie (marketing afiliacyjny) to kolejny świetny sposób na zarabianie pieniędzy na swoim blogu, ale tylko wtedy, gdy robisz to dobrze! Istnieje małe prawdopodobieństwo, aby zarobić dużo pieniędzy na linkach partnerskich, bez strategicznego podejścia. Jeśli poważnie myślisz o zarabianiu pieniędzy na linkach partnerskich, musisz zacząć od stworzenia treści, która ma na celu SPRZEDAŻ linków partnerskich – nie w pospieszny sposób, ale tworząc treści, które pomagają odbiorcom rozwiązać problem i pokazują, w jaki sposób produkt partnera, który próbujesz sprzedać, jest naprawdę świetnym rozwiązaniem tego problemu.
ZARABIAJ NA WŁASNYCH PRODUKTACH
Tworzenie i sprzedaż własnego produktu wirtualnego to doskonały sposób na zarabianie pieniędzy na blogu.
W przeciwieństwie do reklam, nie potrzebujesz dużego ruchu na stronie, aby zarobić przyzwoite pieniądze na produktach ORAZ w przeciwieństwie do produktów partnerskich, możesz zatrzymać wszystkie pieniądze, które zarabiasz na każdej sprzedaży. Ponadto, gdy wykonasz początkową pracę nad stworzeniem produktu cyfrowego, Twój dochód jest zasadniczo pasywny.
Produkty cyfrowe mają wiele form, ale ja osobiście najbardziej polecam kursy online. Możesz sprzedać kurs online za znacznie więcej niż ebook, gdzie technologia jest prostsza i przede wszystkim nie musisz się martwić o takie rzeczy jak dostawa. Zwłaszcza jeśli korzystasz z platformy takiej jak Teachable (lub Udemy), na której wszystkie skomplikowane elementy zaplecza są zrobione za Ciebie!
Jeśli chcesz zacząć zarabiać na produktach wirtualnych, musisz najpierw mądrze pracować nad powiększeniem listy mailingowej. Budowanie listy jest niezbędne, ponieważ prawie na pewno okaże się, że zdecydowana większość Twoich klientów będzie pochodzić od obecnych subskrybentów, którzy są znacznie bardziej skłonni do kupowania u Ciebie niż zwykli czytelnicy. Następnie musisz poświęcić trochę czasu, aby dowiedzieć się, czego najbardziej Twoja grupa odbiorców potrzebuje i, co najważniejsze, ile byłaby gotowa zapłacić za Twój produkt. No i w końcu będziesz musiała stworzyć i sprzedać swój wirtualny produkt!
9. PAMIĘTAJ O KSIĘGOWOŚCI
Technicznie rzecz biorąc, od dnia zarobienia pierwszego grosza Twój blog jest biznesem w oczach podatnika i musi być poprawnie zarejestrowany dla celów podatkowych. Będziesz musiała śledzić swoje miesięczne dochody i wydatki oraz składać zeznanie podatkowe na koniec każdego roku.
10. NIE REZYGNUJ Z PRACY ETATOWEJ… JESZCZE!
Tak, jak pisałam na początku tego artykułu, na blogowaniu możesz zarobić naprawdę bardzo dobre pieniądze, natomiast pamiętaj, że nie jest to program „szybkiego wzbogacenia się”! Przekształcenie Twojego bloga w dochodowy biznes zajmie trochę czasu i wysiłku. Tak więc, jeśli nie możesz pozwolić sobie na życie bez dochodów przez jakiś czas, nie podejmuj pochopnie decyzji o rezygnacji z etatu!
Zamiast tego poświęć tyle czasu, ile możesz, aby pracować nad swoim blogiem jako „zajęciu dodatkowym” i pracuj nad ostatecznym celem, jakim jest porzucenie pracy etatowej!
11. UWIERZ W SIEBIE (I SWOJEGO BLOGA!)
Największą przeszkodą, która uniemożliwi Ci przekształcenie Twojego bloga w dochodowy biznes w 2021 roku, jest problem mentalny! Jeśli już teraz uważasz, że Twój blog jest Twoim biznesem i zamierzasz ciężko pracować w tym roku, aby przekształcić go w zyskowny biznes online, masz większe szanse na odniesienie sukcesu, niż jeśli zaczynasz z myślą, że Twój blog to „tylko hobby”.
Uwierz w siebie, uwierz, że MOŻESZ to zrobić i zacznij mówić o swoim blogu jak o Twojej firmie! Pamiętaj, firma nie musi jeszcze zarobić ani grosza, aby mogła zostać nazwana biznesem. Gdybyś założyła kawiarnię lub sklep stacjonarny, mówiłabyś o nim „moja firma” lub “mój biznes”, nawet gdybyś jeszcze nie osiągnęła żadnego zysku ! Dlatego nazywanie swojego bloga firmą, nawet jeśli nie zarobisz na nim ani grosza, jest całkowicie uzasadnione. Jeśli Twoim zamiarem jest zarabianie pieniędzy na swoim blogu, to absolutnie jest to JUŻ teraz Twój biznes!
OK, więc już teraz uważasz, że Twój blog to biznes? To oznacza, że nadszedł czas, aby włożyć ciężką pracę i poświęcenie, korzystając ze strategii przedstawionych w tym artykule, aby zmienić swój blog w dochodowy biznes online w 2021 roku!
Przypnij ten post, aby przeczytać go później
Czy jesteś więc gotowa, aby w tym roku zamienić swojego bloga w dochodowy biznes online? Bardzo chciałabym dowiedzieć się tego od Ciebie i Ci kibicować! Daj mi znać w komentarzu poniżej, czy wykonasz te kroki i faktycznie zmienisz swój blog w dochodowy biznes w 2021 roku !
Kolejne kroki:
Nie przegap niczego!
Śledź mnie na YouTube , Facebooku i Instagramie . A może warto też zapisać się na newsletter i co tydzień otrzymywać wskazówki dotyczące blogowania i biznesu online, prosto do swojej skrzynki email?
6 komentarzy
Pingback:
Pingback:
Pingback:
Pingback:
Pingback:
Pingback: