Jak wybrać dobrą firmę MLM, na co zwrócić uwagę
Na co powinieneś zwrócić uwagę, zanim wybierzesz firmę Network Marketingu / Marketingu Sieciowego/ Marketingu Rekomendacyjnego .....
Wiele osób zanim zacznie swoją karierę w biznesie Network Marketingu, zadaje mi podobne pytanie, które miałoby dać im poczucie bezpieczeństwa, podjęcia dobrej decyzji.
Co muszę wiedzieć, zanim dołączę do biznesu MLM? O czym pamiętać, na co zwrócić uwagę, jak zacząć ?
Idea zarabiania pieniędzy w domu i bycia własnym szefem zawsze była i zawsze będzie atrakcyjna. Dzięki biznesowi MLM, każdy może zostać swoim własnym szefem, bez ryzyka i dużych inwestycji, zaczynając swój biznes z dnia na dzień. Jendnak wiele osób wciąż ma obiekcje, podchodzi sceptycznie i obawia się podjęcia decyzji o dołączeniu, ponieważ w ciągu ostatnich lat powstało mnóstwo fałszywych biznesów MLM, bezwartościowych programów, oszustw, nielegalnych piramid finansowych, które zostały wykorzystane do wyciągania pieniędzy od ludzi szukających prawdziwych możliwości. Dlatego teraz, kiedy ktoś chciałby dołączyć do wierzytelnego i uczciwego biznesu, chce upewnić się, że to nie kolejna „piramida finansowa” lub inny fałszywy biznes.
W tym poście postanowiłam podzielić się z Tobą kilkoma wskazówkami, na które polecam zwrócić Ci uwagę przed przystąpieniem do biznesu MLM. Naucz się jak odróżniać fałszywe projekty od uczciwych i wartych uwagi możliwości biznesowych.
5 ważnych elementów, na które powinieneś zwrócić uwagę, zanim dołączysz do MLM
#1. Sprawdź i oceń produkty firmy, której zamierzasz sprzedawać czy rekomendować
Wiele firm MLM obiecuje bezpodstawne “cudowne” leki, które są przeciętne, a czasem nawet niebezpieczne. Sprawdź, czy istnieją dobre, solidne badania, które poprą wszelkie roszczenia. Następnie wybierz produkty, które sam będziesz używać, które pokochasz i które bez problemu polecisz.
Nie angażuj się w projekt tylko dlatego, że ma „super plan samochodowy” jako zachętę do przystąpienia lub „plan marketingowy”… żeby być autentycznym w tym biznesie, musisz być marką swoich produktów, czyli używać ich osobiście, obserwować działanie a następnie polecać z własnych doświadczeń produkt, który Cię zachwycił. Na tym polega właśnie ten biznes- na rekomencacji, innymi słowy marketing szeptany.
Jeśli będziesz polecać firmę i produkty, których nie znasz, nie używasz i opowiadasz „bajki” jakie są cudowne, na podstawie przeczytanych broszurek, to możesz spodziewać się, że Twój potencjalny klient szybko odkryje prawdę i dowie się, że sam nie używasz produktów, które rekomendujesz.
Jeśli chcesz odnieść sukces w MLM, wybierz firmę, w której znajdziesz produkty dla siebie, będziesz je używać, będziesz autentyczny i naturalnie będziesz je polecać. Staraj się wybrać firmę, która oferuje doskonałe produkty lub usługi, z których konsumenci będą korzystać i będą potrzebować najwięcej. Najlepiej jeśli są to produkty niezbędne do życia, konsumpcyjne, używane przez każdego, codziennie. Bardzo ważna jest jakość produktów i cena ! Jeśli ceny będą niebotycznie wysokie, nie licz na to, że znajdziesz masę klientów na ten produkt !
#2. Sprawdź firmę z którą chcesz podjąć współpracę
Naprawdę sprawdź wszystko co możliwe, by mieć pewność, że nie jest to kolejna piramida finansowa lub jakiś inny spam. Wpisz nazwę firmy w Google, w YouTube, na Facebooku, i szukaj wiarygodnych informacji na temat firmy. UWAGA: nie radzę sugerować się opiniami „przypadkowych” osób, tkz. hejterów, którzy na złość chcą się zemścić na firmie, w której nie odnieśli sukcesów. Lub też ludzi z konkurencji, którzy na siłę wynajdują argumenty, by wypromować swoją firmę.
Pamiętaj, że MLM daje szanse wszystkim. Ci, którzy odnoszą sukces, idą do przodu. Zdobywają kolejne poziomy i zarabiają coraz więcej. Nie mają czasu na rozsiewanie opinii.
Ci, którym się nie udało bo byli zbyt leniwi, uważali, że samo się zrobi lub nie był to biznes dla nich – rozpuszczają plotki jakiż to MLM jest zły, nie działa a cała branża network marketingu to ściema. Aż się roi od takich nieudaczników na różnych forach. Trzymaj się z dala od nich!
Oprócz tego, sprawdź listę firm uznanych za „spam” lub oszustów w branży Network Marketingu, sprawdź historię firmy, jak długo jest na rynku, czy nie ma zadłużeń, czy kiedykolwiek firma była karana, jaką ma reputację w branży , czy jest zarejestrowana w światowym rejestrze sprzedaży bezpośredniej Direct Selling Association (zobacz tutaj), sprawdź ranking firmy oraz porównaj dwie firmy do siebie na MLM Rankings (zobacz tutaj).
W miarę możliwości znajdź informacje na temat doświadczenia dyrektora generalnego, jego doświadczenie w branży marketingu sieciowego i jego pochodzenie. Czy odnosili sukcesy w innych firmach w branży? Czy mają dobrą reputację? Jaką misją i wizją się kierują ? Jaką misję firmy przewodzą ? Gdzie znajduje się firma TERAZ, gdzie była rok temu, 10 lat temu, 30 lat temu ? Jak się rozwinęła ? Czy miała problemy finansowe ? Czy była zadłużona ? Czy ma kredyty ? Co dzieje się z firmą teraz ? i czy rośnie ?
Pamiętaj, że jak wybierzesz firmę, to automatycznie stajesz się jej „twarzą” i współdzielisz jej reputację, dlatego postaraj się wybrać taką firmę, za którą nie będziesz musiał się wstydzić.
#3. Poświęć czas na przyjrzenie się planu marketingowemu i planu wynagrodzeń
Jest to klucz i podstawa Twojego biznesu. Jak sprawiedliwy i hojny jest plan za Twoje zaangażowanie? Jakie są bonusy ? Jakie są prowizje ? Jaki jest warunek kwalifikacji, aby otrzymać zapłatę ?
Jest to bardzo ważne, ponieważ plan płacy przedstawia dokładnie, w jaki sposób otrzymasz zapłatę – lub jej nie otrzymasz. Są tylko dwa pytania, które warto sobie zadać, dotyczące planu marketingowego: Ile % z każdej złotówki kupującego jest zwracanych partnerom co miesiąc i jak sprawiedliwy jest rozkład tych pieniędzy między starymi członkami a nowymi członkami?
Nie podpisuj kontraktu i nie dołączaj do firmy, póki nie zrozumiesz finansowej części biznesu. Kiedy jesteś na spotkaniu biznesowym, zadawaj pytania o plan marketingowy, wszelkie wymogi i kryteria, które musisz spełnić by otrzymać wypłatę, bonusy itp. Zapytaj o ewentualne koszty i wydatki, jakie będą towarzyszyć prowadzeniu biznesu, jakie są koszty na start, w jakim czasie średnio w firmie można spodziewać się jakich zarobków (na podstawie historii doświadczeń ludzi początkujących).
Jest to bardzo ważne byś rozumiał finanse i sposób zarabiania z tą firmą, w końcu po to zaczynasz biznes prawda? A żeby móc zarabiać, trzeba najpierw rozumieć, jak to zrobić, i co jest wymagane…Musisz znać te szczegóły przed dołączeniem do biznesu, żebyś nie był później rozczarowany, że włożyłeś pracę, 100% zaangażowania, a wypłata „z jakiś powodów” Ci się nie należy. Zanim podejmiesz decyzję, upewnij się, że rozumiesz plan marketingowy firmy. Również polecam Ci przeczytać Warunki Polityki Firmy oraz Umowę Partnerską.
#4. Upewnij się, że otrzymasz odpowiednie szkolenia i wsparcie
Kiedy decydujesz o współpracy z firmą MLM, musisz upewnić się, czy otrzymasz odpowiednie szkolenia, treningi, warsztaty i wsparcie w Twoim biznesie. Szanująca się firma zapewni Ci szkolenia bezpłatnie i będzie wspierać Twój rozwój. Istnieją również firmy, które pobierają opłaty za wszystkie szkolenia i treningi. Zapytaj wcześniej czy są dostępne szkolenia, czy sa płatne, i jeśli tak jaki jest ich koszt, jak często trzeba uczestniczyć itp. Musisz to wiedzieć, żeby później nie zostać „na lodzie”, licząc tylko na siebie.
Możesz mieć wybraną wspaniałą firmę z doskonałym zarządem, produktami, które się wyróżniają, planem marketingowym, który jest wyjątkowo sprawiedliwy i bardzo hojny, i rozwój i stabilność, ale jeśli nie masz systemu, który działa, wszystkie powyższe elementy nie mają znaczenia.
Zwróć uwagę na liderów, którzy są w firmie, ile czasu są i czy mają gotowy system duplikacji ? Ile osób odnosi sukcesy z tym systemem ?
#5. Dowiedz się w jaki sposób zarabiasz pieniądze
Jest to niesamowicie ważny element, który polecam Ci sprawdzić na samym początku. Większość uczciwych firm MLM oferuje plan marketingowy, w którym dystrybutorzy czy też partnerzy (osoba dołączająca do biznesu), zarabiają w większości pieniądze poprzez sprzedaż bezpośrednią lub poprzez polecenie nowych klientów/partnerów. Więc jeśli jesteś dystrybutorem suplementów diety, będziesz zarabiać większość swoich pieniędzy poprzez sprzedaż suplementów i prowizji z każdej sprzedaży.
Natomiast jeśli większość pieniędzy jakie zarabiasz są z ciągłej rekrutacji nowych osób, i rejestracji by ludzie robili dokładnie to samo „pod Tobą”, bądź czujny, ponieważ to może być piramida finansowa, projekt, który jest nielegalny, i większość ludzi w tym projekcie traci pieniądze, pozostając z niczym.
W firmie powinny być produkty, które są podstawą biznesu. W piramidach finansowych często znajdują się tkz. „pseudo produkty”, których nigdy nie otrzymasz do swojego użytku, są po prostu wirtualne/wymyślone. Głównym zadaniem powinno być rekrutowanie klientów, którzy będą kupować produkty i staną się lojalnymi konsumentami, co wpłynie później na Twój dochód pasywny. Jeśli natomiast, będziesz zmuszany do ciągłej rekrutacji nowych dystrybutorów, sprawdź czy nie jesteś czasem w fałszywym biznesie MLM.
Podsumowując
Pamiętaj by zadać te pytania przed przystąpienie do jakiegokolwiek programu, by nie być później rozczarowanym. Dołącz do firmy mądrze, przemyślanie i zrób mały research, zanim podejmiesz decyzję ! Powodzenia 🙂
Pytanie tygodnia:
Czym Ty się głównie kierowałeś przy wyborze Twojej firmy MLM, zanim dołączyłeś?
Jak myślisz, który spośród powyższych elementów jest najważniejszy ?
Skomentuj!
One Comment
Alicja
Najważniejsze wskazówki dla początkujących w jednym miejscu – wyszedł bardzo przydatny poradnik. Moim zdaiem produkty to najważniejszy element przy wyborze firmy MLM. Jeśli produkty są słabej jakości lub przereklamowane, klient nie kupi ich ponownie. Marketing sieciowy w dużej mierze opiera się na powtarzalności. Jeśli zapisany do struktury klient, nie robi ponownych zakupów nasza praca idzie na marne. Podstawą każdej struktury partnerskiej powinna być sprzedaż produktów na zewnątrz, a nie oferowanie możliwości biznesowej. Struktury zbudowane jedynie na sprzedazy biznesowych możliwości systemu MLM nie cieszą się długim istnieniem.