Jak robić skuteczny follow up do rozpoczętych kontaktów
11 argumentów, jak zagadać do osób z którymi już rozmawiałeś o biznesie lub produktach
W tym odcinku podzielę się z Tobą, moimi najlepszymi wskazówkami na temat follow up-u, dzięki czemu będziesz mógł ponownie wzbudzić zainteresowanie potencjalnych klientów swoją firmą lub produktami i zwiększyć sprzedaż.
Na początek, muszę Ci si do czegoś przyznać…..osobiście nie lubię follow upu, i ścigać ludzi, aby podjęli decyzję o dołączeniu do mojej firmy lub o zakupie produktów które promuję… Zgaduję, że Ty też, prawda?
Chyba tak jak każdy, chciałabym, aby moi potencjalni klienci natychmiast podjęli decyzję o dołączeniu do mojej firmy, bez specjalnego namawiania i przekonywania … ale jak już pewnie zdążyłeś się przekonać, to tak nie działa. Każdy potrzebuje czasu na podjęcie decyzji. Udowodniono, że człowiek potrzebuje średnio minimum 11 bodźców, aby podjąć pozytywną decyzję o zakupie czegokolwiek…. więc jak widzisz, follow up jest to kluczowy krok w Network Marketingu (i nie tylko!)…. Każdy potrzebuje czasu, by się przekonać do tego, co ma kupić, czy jaką decyzję podjąć….
W tej branży (jak w każdej innej) potrzebna jest cierpliwość i wyczucie czasu, kiedy się odezwać i z jaką informacją….zwłaszcza, kiedy jest ogromna konkurencja, która stale rośnie…
A więc jak to zrobić, by jednak wybrali Ciebie i Twoją firmę ?
Dziś postaram się pomóc Ci znaleźć odpowiedź na to pytanie.
Kiedy spotykasz na swojej drodze ludzi, którzy idealnie pasowaliby do Twojego zespołu lub Twój produkt byłby odpowiedzią na ich potrzeby, to właśnie tych ludzi miej na uwadze. Do tych osób wracaj najczęściej tzn. rób follow up- ponowienie kontaktu, utrzymuj relację, informuj go na bieżąco o nowościach i “podsycaj” ten kontakt..
W tym artykule zamierzam podać Ci 11 argumentów lub wymówek, jak nawiązać kontakt z potencjalnym klientem, który początkowo odmówił, aby zainteresował się Twoją firmą jeszcze raz. Przygotowałam również dla Ciebie skrypty: “Co powiedzieć, gdy robię follow up”, by zrobić to poprawnie. Pobierz bezpłatnie, klikając w przycisk poniżej. Przewodnik otrzymasz bezpośrednio na swoją skrzynkę e-mail.
Kluczowa zasada ! Uprzedź o swoim ponowieniu kontaktu, zanim zrobisz swój pierwszy follow up
Co mam na myśli, uprzedź o swoim ponowieniu kontaktu przed follow upem, nawet jak już ktoś odmówił ?
Na przykład, jeśli ktoś powie:
“Nie, nie jestem zainteresowany”
Ja odpowiadam:
“Okey Agnieszko, nie ma problemu. Rozumiem, że nie jest to najlepszy czas dla Ciebie, ale czy nie masz nic przeciwko bym informowała Cię w przyszłości o nowościach?”
W ten sposób uzyskujesz pozwolenie na ponowienie kontaktu, czyli follow up, i gdy odzywasz się do tej osoby po jakimś czasie, to nie będzie wyglądało “dziwnie”, że wracasz do tej osoby, a ona nie będzie zaskoczona. Nie jest to narzucanie się, lecz grzeczne informowanie o nowościach.
Jest to bardzo ważne, by uprzedzić ta osobę wcześniej, że będziesz do niej wracać i ponawiać kontakt, zanim w ogóle zrobisz swój pierwszy follow up. Czyli robisz to na samym początku.
Teraz podzielę się z Tobą 11 argumentami, którymi warto podzielić się z potencjalnymi klientami, zwłaszcza z tymi osobami, które uważasz, że świetnie nadawałyby się do Twojego biznesu lub byłyby zadowolone z Twoich produktów, lecz potrzebują więcej bodźców by podjąć pozytywną decyzję. Wykorzystuj te argumenty by wracać do swoich klientów z listy i podtrzymywać pozytywne relacje.
Argument #1 Zwróciła Ci się Twoja inwestycja w biznes (otrzymałeś pierwszy czek)
Wielką wygraną jest, kiedy Twoja inwestycja w biznes się zwraca! Jest to na pewno świetny powód by wrócić do Twojego potencjalnego partnera biznesowego i podzielić się z nim tą informacją! Zwłaszcza jeśli dopiero zaczynasz i są to Twoje pierwsze zarobione pieniądze z Twoją firmą.
Podziel się informacją jak to zrobiłeś, i jak proste to było. Dzięki temu zobaczą, że również są w stanie zrobić to samo i że nie jest to takie trudne, jak im się to wydaje.
Argument #2 Motywacja lub zachęta od firmy dla partnerów lub klientów. Dodatkowa nagroda za wykonaną pracę
Wiele firm każdego miesiąca zachęca swoich partnerów do wykonania “jakiejś” pracy, i wynagradza ich za spełnienie tych warunków. Podziel się z Twoim potencjalnym partnerem jaką nagrodę wygrałeś, za jaką, wykonaną pracę. Może to być naprawdę ekscytujący powód, dla którego Twój potencjalny partner ponownie zainspiruje się aby spojrzeć na Twoją firmę jeszcze raz.
Również firmy dają dodatkowe zachęty dla nowych klientów np. Promocja miesiąca. Koniecznie podziel się z Twoim potencjalnym klientem, jaką promocję firma przygotowała dla nowych klientów w tym miesiącu.
Argument #3 Zwycięstwo w Twoim zespole
Również, jeśli ktoś z Twojego zespołu osiągnie awans lub wygra konkurs … podziel się tym z Twoim potencjalnym klientem.
To także może być kolejny, ważny argument, dla którego chcieliby spojrzeć na Twój biznes jeszcze raz.
Argument #4 Nauczyłeś się czegoś nowego, wdrożyłeś w praktykę i ZADZIAŁAŁO
Zazwyczaj większość osób nie decyduje się na rozpoczęcie współpracy, ponieważ obawia się, że to “nie zadziała”, że nie dadzą sobie rady, że nic nie zarobią itp…. po prostu nie wierzą w to, lub nie mają mocnego powodu by wierzyć, że u nich to zadziała.
Więc jeśli zaangażujesz się w pracę, zaaplikujesz jakąś strategię w praktyce i będziesz mieć efekty, to natychmiast podziel się tą informacją z Twoim potencjalnym partnerem, by dać mu wiarę, że ta strategia działa!
Pomoże im to zbudować wiarę, że Twój biznes jest prawdziwy i rzeczywiście można tu zarobić pieniądze.
Argument #5 Musisz podejść do swojego potencjalnego klienta w PRAWIDŁOWY sposób
Co mam na myśli PRAWIDŁOWY SPOSÓB ?
To jest dla tych, którzy podeszli do swojego potencjalnego klienta i zrobili to wszystko NIEPRAWIDŁOWO.
Czasem tak się zdarzy, że spalimy kontakt, i co dalej ?
Po prostu bądź autentyczny i szczery. Twój znajomy bardzo to doceni. Zadzwoń do niego i powiedz mu, że powiedziałeś wszystko NIEPRAWIDŁOWO, czyli nie tak jak powinieneś ponieważ dopiero się uczyłeś i byłeś nieświadomy swoich błędów. Przyznaj się, że teraz nauczyłeś się, jak podchodzić do ludzi we właściwy sposób i naprawdę żałujesz, że przy pierwszym waszym kontakcie poczuli się nieswojo.
Zapytaj ich również, czy nie mają nic przeciwko, abyś zrobił to jeszcze raz … tym razem we właściwy sposób…
Argument #6 Premiera Nowych Produktów w Twojej firmie
Nie ma chyba nic bardziej ekscytującego niż wtedy, gdy firma wprowadza nowy produkt. Dowiedz się co to za produkty i jakie mają korzyści i natychmiast przekaż dalej.
Jest to z pewnością doskonały powód, aby podzielić się tymi informacjami z Twoimi potencjalnymi klientami.
Argument #7 Nowe promocje
Nowe promocje produktowe lub zachęty dla klientów np. Voucher na gratisowe produkty itp. Jest to świetny powód by przekazać informację Twoim potencjalnym klientom.
To może być dobry powód, aby zmotywować ich do podjęcia pozytywnej decyzji.
Argument #8 Firmowy Event Otwarty, organizowany w ich mieście
Jeśli Twoja firma organizuje wydarzenie w ich mieście, koniecznie zadzwoń do nich i poinformuj, że mają wyjątkową okazję poznać bliżej firmę.
Poinformuj ich, że mogą przyjrzeć się kulturze Twojej firmy, idei, misji, poznać liderów, zobaczyć produkty na żywo, i uzyskać więcej informacji, tak aby mogli podjąć świadomą decyzję o dołączeniu.
Argument #9 Twoja firma jest w mediach lub wiadomościach
Jeśli Twoja firma lub jeden z jej produktów trafia do wiadomości lub mediów … podziel się tymi informacjami z potencjalnymi klientami.
To daje im społeczny dowód, że Twoja firma lub produkty są prawdziwą okazją, oraz udowadnia autentyczność firmy.
Argument #10 Ich urodziny
Urodziny Twojego potencjalnego klienta czy partnera, to świetny sposób i powód by do nich wrócić, życzyć im Wszystkiego Najlepszego, odświeżyć relację i ponownie nawiązać temat do Twojego biznesu.
Argument #11 Podziel się historią sukcesu w Twojej firmie, kogoś kto jest podobny do niego
Kiedy ktoś w Twojej firmie lub Twoim zespole ma historię sukcesu i ma coś wspólnego z Twoim potencjalnym klientem … zadzwoń do niego i podziel się tą historią.
To spowoduje, że zidentyfikują się z tą osobą i zobaczą siebie w tej samej sytuacji. To może bardzo wpłynąć na niego, wygenerować duży entuzjazm i podekscytowanie Twoim biznesem.
Ok to by było na tyle ! Tak na prawdę, to tylko 11 powodów, aby powrócić do swoich potencjalnych klientów i wzbudzić w nich jeszcze raz duże zainteresowanie Twoją firmą, tak, by chcieli do Ciebie dołączyć…. ale co ważniejsze, musisz wiedzieć, co im powiedzieć …
WIĘC MAM DLA CIEBIE NIESPODZIANKĘ ! PRZYGOTOWAŁAM W TYM CELU, GOTOWE SKRYPTY ” CO POWIEDZIEĆ, GDY ROBISZ FOLLOW UP”. POBIERZ BEZPŁATNIE, KLIKAJĄC W PRZYCISK PONIŻEJ
Ten przewodnik pomoże Ci w tym, abyś wiedział, co powiedzieć i jak zrobić follow up profesjonalnie, bez narzucania się lub bez sprawiania wrażenia, że “chcesz mu coś przedać”, “zwerbować” lub “namówić do czegoś”. Pobierz moje skrypty i zainspiruj się moimi tekstami.
Sukcesywne zamykanie...
Na wszystko potrzeba czasu … większość potencjalnych klientów na początku powie “”nie”, ponieważ nikt nie lubi być kupiony, tylko chce sam kupować
Jednak nie oznacza to, że nigdy nie dołączą do Ciebie ani nie kupią Twoich produktów.
Dlatego musisz najpierw uprzedzić klienta po tym, jak powie Ci, że nie jest zainteresowany, że będziesz go informował o nowościach… jeśli tego nie zrobisz na początku (tuż po odmowie), to może być to trochę niezręczne, gdy zadzwonisz do nich ponownie z informacjami.
Jeśli zrobisz to dokładnie w tej kolejności jak Ci dzisiaj przedstawiłam, to dzięki temu zyskasz więcej sprzedaży i więcej osób w swoim zespole, oraz więcej potencjalnych klientów z którymi będziesz mógł rozmawiać o swoim produkcie, firmie lub biznesie.
Zobacz co jeszcze pomoże Ci w zbudowaniu biznesu jeszcze szybciej
Jeśli podobało Ci się to co tu przeczytałeś, przekaż dalej, podziel się z innymi, by również odnosili sukces w Network Marketingu.
Mam nadzieję, że podobało Ci się to czym się właśnie z Tobą podzieliłam, ponieważ każdego tygodnia wkładam całe moje serce w zapewnienie Ci wspaniałych porad i strategii rekrutacyjnych w biznesie Network Marketingu, które pozwolą Ci wdrożyć je w Twój biznes natychmiast, jednocześnie ciesząc się drogą do sukcesu i spełnienia marzeń.
Pamiętaj, że w każdy wtorek zamieszczam nowy film szkoleniowy i darmowe materiały na moim blogu oraz kanale YouTube.
Wyróżnij się … zostaw komentarz poniżej, podziel się co Ci się najbardziej podobało
Dziękuję Ci za Twój czas….Jesteś MEGA ! i przypominam Ci, że jesteś w NAJLEPSZEJ BRANŻY ŚWIATA! Zgodzisz się ze mną ?
Pytanie tygodnia: Kiedy zaczynałeś biznes Network Marketingu, to podjąłeś decyzję natychmiast? czy potrzebowałeś czasu ? Ile bodźców musiało w Ciebie “uderzyć”, zanim się zdecydowałeś o dołączeniu ? Co było Twoim przełomowym argumentem, że ostatecznie powiedziałeś TAK?
Podziel się w komentarzu poniżej i daj znać, jakie były Twoje początki !
Który, argument użyjesz już dziś, by wrócić do swoich zaczętych kontaktów?