Witaj w dniu drugim…..
Czy zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego 90% nowych blogerów nie przetrwa pierwszego roku?
Kiedy zaczynałam swojego bloga, nie miałam problemu z podjęciem decyzji o tym, o czym powinnam blogować, ponieważ nie próbowałam osiągnąć natychmiastowego zysku (była to bardziej “zabawa” i testowanie).
Mojego pierwszego bloga założyłam w 2015 r i był to blog VeggieEnergy.com gdzie pisałam na temat wegetariańskich dań składających się z 5 składników (zrezygnowałam z blogowania po pół roku, bo przeprowadziłam się na Teneryfę i zajęłam się czymś zupełnie nowym). Kolejnego bloga zaczęłam w 2017r pod moją własną nazwą KlaudiaStawiarska.pl, aby eksperymentować, uczyć się i doskonalić swoje umiejętności marketingowe i pisarskie ( zarazem chciałam zagłębiać temat Network Marketingu, ponieważ wtedy to był mój główny focus zarabiania pieniędzy online). To była wymówka, żeby podzielić się tym, co robię (i czego się uczyłam) z małą grupą osób, która moim zdaniem nie przywiązywała wagi do tego, jak ten blog jest prowadzony.
Dopiero w 2018 roku w końcu zaczęłam zarabiać na swoim blogu (najpierw z klientami niezależnymi oferując konsultacje, potem z partnerami i w końcu kursami online).
W lekcji 5 nauczę Cię 6 najbardziej skutecznych sposobów zarabiania na blogowaniu. Natomiast jutro omówimy, jak opracować zwycięską strategię dotyczącą treści, która pomoże Ci naprawdę wyróżnić się z tłumu (i przyciągnąć tysiące czytelników).
Dzisiaj wybierzesz dochodową niszę, o której będziesz blogować. Natomiast jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, to najpierw powinieneś zarejestrować swoją nazwę domeny i przejść przez proces umieszczania swojego bloga w Internecie, który omówiliśmy we wczorajszej lekcji. Uruchomienie swojego bloga jest kluczowym krokiem, który jest konieczny by wykonać go w pierwszej kolejności , zanim zagłębimy się w pozycjonowanie Twojej witryny (znalezienie odpowiedniej niszy)
Więc jeśli nie przeszedłeś przez krótki proces konfigurowania bloga, zatrzymaj się tutaj. Nadrób zaległości i kontynuuj lekcję.
A teraz zacznijmy od omówienia… czym właściwie jest nisza?
Cóż, nisza to coś więcej niż tylko temat do blogowania.
Nisza jest w zasadzie niczym innym jak wąską specjalizacją, którą zajmujesz się na swoim blogu – głównym tematem, na podstawie którego tworzysz treści. Nisza może być duża i obszerna, obejmująca wiele tematów, takich jak „lifestyle” lub „rodzicielstwo”, lub mała i bardzo specyficzna, np. „kuchnia wegańsko-bezglutenowa” lub „podróże po Polsce”.
Nisza to podejście, które zamierzasz przyjąć, grupa docelowa w której chcesz się znaleźć, i sposób, w jaki będziesz z nimi rozmawiać i pozycjonować się jako ekspert.
Nisza nie musi być Twoją pasją (chociaż zdecydowanie łatwiej jest pozostać zaangażowanym w prowadzeniu swojego bloga, gdy jesteś pasjonatem). Mimo wszystko, to musi być Twoje zainteresowanie. Najlepiej zarabiająca nisza, będzie na tyle ekscytująca, że będziesz zmotywowany do ciągłego publikowania na ten temat nowych treści i na tyle “popularna”, że będziesz mógł budować grono odbiorców wokół tego tematu.
Dlatego musisz wybrać nie byle jaką niszę, ale taką, która jest dla Ciebie odpowiednia.
Po pierwsze, jeśli masz już na myśli jakiś temat, to świetnie, możesz przejść do następnej lekcji! Natomiast jeśli nie, po prostu zacznijmy od odpowiedzi na te 3 kluczowe pytania:
Nisza pozwala skupić się konkretnie na blogu. Twoja nisza będzie dyktowała to, jak zaplanujesz kalendarz treści, będziesz wiedzieć, gdzie (i jak) promować swojego bloga oraz jakie produkty na sprzedaż dodać do swojej oferty biznesu. To także sposób, w jaki Twoi odbiorcy Cię znajdą i jak nawiążesz kontakty z innymi blogerami.
Każdy z nas ma własne upodobania i opinie na różne tematy – a blog to idealne miejsce, by dzielić się nimi ze światem.
Teraz, jeśli nie masz pewności, jaka powinna być Twoja nisza lub jeśli nic nie przychodzi Ci od razu do głowy, to złap głęboki oddech i się wyluzuj.
Użyjemy kilku różnych metod, aby wyciągnąć to z Ciebie.
Zacznijmy od odpowiedzi na kilka podstawowych pytań:
Myślę, że na tym etapie, od razu powinieneś mieć pomysł lub dwa, wokół czego mógłbyś założyć bloga.
Ale przejdźmy nieco głębiej, zanim zdecydujemy się na niszę.
Następnie wypisz 5 rzeczy, które uważasz dla siebie, za łatwe.
Weź zeszyt lub kartkę i to zapisz – to ćwiczenie bardzo pomoże, obiecuję.
Zwykle interesują nas tematy, w których jesteśmy z natury dobrzy. Co oznacza, że będziesz mógł pisać o tych rzeczach z pozycji autorytetu i zaufania. Nie zastanawiaj się zbytnio, ale bądź tak konkretny, jak to tylko możliwe.
Na przykład zamiast mówić „fotografia”, powiedz „robienie zdjęć pięknych krajobrazów, zwłaszcza w parkach narodowych”.
Dla inspiracji, podpowiem Ci jakie tematy mogą wydawać Ci się łatwe np…
Teraz zapisz listę 5 rzeczy, w jaki sposób lubisz spędzać wolny czas .
Czy jest coś, co od razu przychodzi Ci do głowy? Czy są jakieś aktywności, które możesz zobaczyć … na przykład chęć spędzenia czasu na świeżym powietrzu lub gotowanie?
Wybierz je i uszereguj, od najbardziej znaczących do najmniej lubianych w skali 1–10 i BOOM! Właśnie znalazłeś swoją niszę.
Tak jak powiedziałam wcześniej, nisza, którą tutaj wybierzesz, nie musi być tym, o czym będziesz blogować przez następną dekadę swojego życia. Ale musisz gdzieś zacząć i musi to być nisza, na której Ci zależy.
Dodatkowo możesz przeczytać mój artykuł na blogu: Jak wybrać niszę do swojego bloga: 5 kroków.
Jeśli chcesz zarabiać na blogowaniu, zechcesz również przeprowadzić trochę researchu, aby sprawdzić, czy istnieje zapotrzebowanie rynku na Twoją niszę.
To znaczy, że chcesz się dowiedzieć czy ludzie aktywnie szukają tego, o czym chcesz napisać. Czy możesz dodać wartość i pomóc im w sposób, który przyniesie Ci zyski?
Aby stworzyć biznes na swoim blogu, musisz rozwiązać problem dla ludzi.
Aby to zrobić, używam prostego arkusza kalkulacyjnego, zwanego narzędziem do sprawdzania popytu na rynku niszowym (możesz zrobić jego bezpłatną kopię tutaj).
Planer słów kluczowych od Google (tzw. Keyword Planner) to najpopularniejsze narzędzie propozycji słów kluczowych. Bazuje ono na statystykach wyszukiwań w Google. Narzędzie jest dostępne po zalogowaniu się na konto Google AdWords.
Na podstawie wpisanych haseł wyszukuje najpopularniejsze bądź te, których popularność w ostatnim czasie wzrasta.
Możesz uzyskać podpowiedzi dotyczące doboru słów kluczowych bezpośrednio z wyszukiwarki Google.
Teraz wybierz niszę, o której myślisz, i wymyśl 5–10 fraz kluczowych lub tematów z tej niszy, o której chcesz pisać. Na przykład, jeśli chcesz założyć blog o grze na gitarze, możesz wybrać słowa kluczowe, takie jak „najlepsze książki o gitarze”, „jak grać na gitarze”, „akordy dla początkujących”, „jaką gitarę kupić” i tak dalej … Teraz wprowadź jedno z tych słów kluczowych do wyszukiwarki Google. Jeśli są dziesiątki milionów (lub więcej) wyników, jest to dość silny wskaźnik, że ludzie interesują się Twoim tematem. Żeby mieć pewność, ja lubię używać narzędzia takiego jak SEMrush, aby sprawdzić miesięczną liczbę wyszukiwań (ile osób szuka tego terminu w każdym miesiącu). Zrób to dla każdego słowa kluczowego i spójrz na wyniki. Jeśli miesięczna liczba wyszukiwań wielu z Twoich najpopularniejszych słów kluczowych wynosi od 5 000 do 10 000, masz dochodową niszę. Jeśli wciąż się wahasz, jeśli chodzi o setki tysięcy miesięcznych wyszukiwań, możesz chcieć dokładniej określić swoją niszę. Kto jest Twoim idealnym czytelnikiem?Kolejnym świetnym ćwiczeniem, jeśli próbujesz zdecydować się na niszę dla swojego bloga, jest zastanowienie się, kto jest Twoim idealnym czytelnikiem. Jest to osoba, która najprawdopodobniej odwiedzi Twojego bloga i odczuje wartość z Twojego pisania. Dla mnie najłatwiejszym sposobem myślenia o tym jest użycie siebie jako przykładu. Jeśli piszesz o czymś, co Cię osobiście interesuje, najprawdopodobniej jesteś swoim własnym idealnym czytelnikiem. Zastanów się, ile możesz napisać dla niszy, którą wybrałeś. Czy możesz wymyślić 10 pomysłów na posty na blogu w tej niszy, którymi byłbyś zainteresowany? A co powiesz na 100? (polecam inspirować się podobnymi blogami w Twojej niszy, by znaleźć pierwsze pomysły na posty). Pamiętaj, że kiedy zaczynasz blog, kluczem będzie konsekwencja. Dlatego wybranie niszy, wraz z którą będziesz się rozwijać (i będziesz nią wystarczająco podekscytowany), jest niezbędne do stworzenia udanego i dochodowego bloga. I pamiętaj … nie musisz nikogo oszukiwać, żeby zarabiać na blogowaniu. Nie musisz też nikomu sprzedawać złego produktu. Jeśli chcesz zarobić na swoim blogu przyzwoity dochód, po prostu zacznij pomagać ludziom w rozwiązywaniu rzeczywistych problemów. Jeśli możesz to zrobić, w naturalny sposób zaczniesz odkrywać autentyczne, wzajemnie korzystne sposoby zarabiania pieniędzy na odbiorcach. Już wkrótce porozmawiamy o różnych sposobach zarabiania na odbiorcach w lekcji 5 . Jutro, na lekcji 3 , zajmiemy się krok po kroku procesem tworzenia zwycięskiej strategii treści, która przyciągnie pierwszych czytelników. A jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, to nie jestem wstanie wystarczająco podkreślić, jak ważne jest, abyś miał już swojego bloga online do tego momentu … Jeśli nie przełożysz tych lekcji na praktykę w prawdziwym świecie, zostaniesz w tyle. A jeśli zostaniesz w tyle, Twoje szanse na kontynuację i zbudowanie dochodowego bloga (co pierwotnie zamierzałeś osiągnąć, prawda?) znacznie spadną. Tak więc, zanim przejdziesz do następnej lekcji dotyczącej tworzenia strategii treści … upewnij się, że zarejestrowałeś nazwę swojej domeny i masz bloga hostowanego online, abyś mógł zacząć publikować treści i przyciągać odbiorców, przechodząc przez resztę tego kursu. To wczorajsza lekcja na temat mechaniki tworzenia bloga . Zanim przejdziesz dalej, zakończ tę lekcję. A jeśli wolisz robić to samemu i nie potrzebujesz poradnika „jak” … Polecam zakup nazwy domeny u mojego ulubionego dostawcy usług hostingowych Dhosting ( za jedyne ok. 17 zł / mies.). Ponadto możesz przetestować hosting przez 14 dni za darmo…także nic nie ryzykujesz! Kiedy zarejestrujesz się w Dhosting , otrzymasz trzy niezbędne elementy Twojego bloga:
Moje motto, które towarzyszyło mi przy zakładaniu bloga i pisaniu pierwszych postów, to: „Jeśli teraz nie podejmiesz ryzyka, to nigdy nie dowiesz się, jak to jest być pełnoetatowym blogerem. Warto spróbować i dowiedzieć się co by było, niż później całe życie zastanawiać się co by było gdybym jednak spróbowała….” Lepiej teraz spróbować, niż później żałować. Czas i tak minie. oraz Lepiej z błędem zacząć niż perfekcyjnie zwlekać! Założenie bloga było dla mnie nie małym wyzwaniem. Ale właśnie to wyjście ze strefy komfortu odmieniło moje życie na lepsze, zarówno pod względem osobistym, jak i zawodowym. Uważam, że jeśli włożysz pracę (i zdecydujesz się zainwestować w siebie), założenie bloga może zrobić to samo dla Ciebie. |
To by było na tyle na dzisiaj.
Jeśli chcesz od razu przejść do następnej lekcji o tworzeniu zwycięskiej strategii dotyczącej treści, kliknij w ten link, i przejdź do lekcji 3 już teraz.
Dostęp do kolejnych lekcji będziesz otrzymywać każdego dnia w wiadomości email. Poniżej znajduje się podsumowanie wszystkich zagadnień, jakie poruszymy w tym mini-kursie.
Techniczna strona tworzenia bloga.
W tej lekcji założysz swojego bloga krok po kroku. Wybierzesz hosting, domenę, zainstalujesz WordPressa i wybierzesz motyw (szablon swojego bloga).
Jak znaleźć dochodową niszę dla swojego bloga
W tej lekcji skupimy się na strategicznym wyborze Twojej grupy docelowej, dla której będziesz tworzyć treści i na której będziesz wkrótce zarabiać pieniądze.
Opracowanie zwycięskiej strategii treści na bloga
W tej lekcji skupimy się na strategii treści, która wygeneruje ruch na Twoim blogu. Zdefiniujesz główny cel swojego bloga, poznasz swoich czytelników, zdecydujesz jakie kategorie treści zawrzeć na blogu, wygenerujesz pierwsze pomysły na posty na blogu, i stworzysz swój kalendarz redakcyjny na cały rok)
Kierowanie ruchu na Twojego bloga (zdobywanie pierwszego 1000 czytelników)
W tej lekcji skupimy się na czterech sprawdzonych sposobach na zwiększenie ruchu na blogu i przyciągnięcie pierwszych 1000 czytelników. Dowiesz się krok po kroku jak i gdzie promować swojego bloga, aby zwiększać ruch na swojej stronie.
Jak zarabiać na swoim blogu (poznaj najskuteczniejsze sposoby zarabiania na swoim blogu)
W tej lekcji poznasz 6 najlepszych sposobów na zarabianie na blogu. Dowiesz się jakie są wady i zalety każdej z nich i zdecydujesz w jaki sposób Ty będziesz zarabiać na swoim blogu na początku.
Realizacja 90-dniowego planu rozwoju bloga i biznesu online
W ostatniej lekcji opracujemy plan 90 dniowy, abyś wyrobił sobie dobre nawyki i strategicznie rozwijał swojego bloga w taki sposób, byś za rok od dziś spełniał swoje marzenia i zarabiał w swoim biznesie online dochody pasywne.