Krok po kroku zbuduj swojego bloga i zarabiaj online

Dzień 3: Opracowanie zwycięskiej strategii treści na bloga

Wiem, że tak szybkie wybranie niszy dla swojego bloga może być trudne.

Jak już wspomniałam w tym kursie, nisza, o której dziś zdecydujesz się blogować, nie jest tą, z którą musisz być związany na całe życie. Nie zobowiązujesz się do pisania na ten sam temat przez kilka następnych lat.

Zamiast tego, szybko wybierając niszę (odpowiednią dla siebie), budujesz pewność siebie i stawiasz pierwsze kroki w kierunku tego, co może wkrótce przekształcić się w dochodowe przedsięwzięcie.

Nawet jeśli zmienisz kierunek za miesiąc od teraz, będziesz mieć bogactwo nowej wiedzy i umiejętności, których nie miałbyś, gdybyś pozwolił sobie na utknięcie w tym momencie, zastanawiając się, o czym powinieneś dziś blogować.

Tak więc, naprawdę szybko … przyjrzyjmy się temu, co omówiliśmy w ostatniej lekcji: Znajdowanie dochodowej niszy do blogowania .

  1. 1. Wybierz niszę, na której Ci zależy (czerpiąc ze swoich zainteresowań, hobby, umiejętności, osiągnięć)
  2. 2. Szybko sprawdź, ile jest popytu na rynku i określ, czy Twoja nisza jest potencjalnie dochodowa
  3. 3. Nawet jeśli Twoja droga do rentowności nie jest dziś jasna, idź dalej i ufaj, że znajdziesz właściwy sposób zarabiania na odbiorcach w autentyczny, obustronnie korzystny sposób, pomagając im rozwiązać prawdziwe problemy.
  4. 4. Gdy rozwiniesz swoje umiejętności blogowania, nauczysz się nawiązywać relacje z publicznością, zaczniesz zarabiać!

 

Jeśli nie przejrzałeś jeszcze wczorajszego e-maila, możesz go znaleźć, przeszukując swoją skrzynkę odbiorczą pod słowem kluczowym [kurs] Dzień 2: “Jak znaleźć dochodową niszę dla swojego bloga”… to ważna lekcja, której nie chcesz przegapić.

Uwaga: Pobierz Workbook i wypełnij ćwiczenia: Moja Marka Online (jeśli nie zrobiłeś tego wczoraj)

Dzisiejsza lekcja dotyczy opracowania strategii dotyczącej treści, która pomoże Ci dotrzeć do czytelników w Internecie (i naprawdę im pomóc).

Co to jest strategia dotycząca treści?

Większość bezpłatnych kursów na temat tworzenia blogów zatrzymuje się na długo przed zastanowieniem się, co faktycznie jest potrzebne, aby rozpocząć generowanie ruchu .

Poza tym większość z was jest tutaj, aby w nadchodzących miesiącach uczynić swojego bloga, zdrowym źródłem dodatkowego dochodu. I uwierz, że naprawdę chcę Ci pomóc! Uważam, że w dzisiejszych czasach wszyscy powinni zatroszczyć się o swoje dochody i niezależność finansową. A internet jest doskonałym narzędziem, aby zarabiać pieniądze zdalnie i nie musieć się martwić o np. stratę pracy na etacie.

W tym momencie, tworzenie „strategii treści” może wydawać Ci się skomplikowanym, czasochłonnym procesem wymagającym super kwalifikacji i umiejętności.. Tak naprawdę to tak nie jest, jak możesz sobie to wyobrażać … to całkiem proste (i łatwe), gdy masz odpowiednie informacje.

Strategia dotycząca treści to tak naprawdę plan działania polegający na podjęciu aktywności, na podstawie wiedzy, którą już ustaliłeś do tej pory – i przełożeniu tego na rzeczywistą treść, która zostanie opublikowana na Twoim blogu w ciągu najbliższych tygodni i miesięcy. (Pobierz bezpłatną kopię mojego szablonu kalendarza redakcyjnego)

Tworzenie strategii treści będzie super łatwe:

  • -Jeśli znasz niszę, o której będziesz blogować, i masz sprecyzowany powód, aby poruszać ten temat, który właśnie wybrałeś …
  • -Jeśli znasz swojego idealnego czytelnika i tego, czego szuka …
  • -Jeśli znasz wartość, którą chcesz im nadać i swój unikalny brand, jaki chcesz stworzyć…

-Co więcej, posiadanie strategii treści pomoże Ci, gdy czujesz się pozbawiony motywacji, gdy nie wiesz, o czym pisać lub w tych trudnych momentach, gdy myślisz o rezygnacji z bloga.

Oto 4 kroki do stworzenia zwycięskiej strategii treści (która wygeneruje ruch na blogu)

Po pierwsze … musisz wiedzieć, dokąd chcesz się udać, zanim tam dotrzesz (zaczynaj z wizją końca!).

  1. 1. Zdefiniuj główny cel swojego bloga.

Co chcesz osiągnąć dzięki swojemu blogowi? Pobierz workbook w PDF “Jak zaplanować cele dla swojego bloga na cały rok”

Pamiętaj, że jeśli Twoim głównym celem jest natychmiastowe zarobienie fortuny pieniędzy, blogowanie nie będzie dla Ciebie dobrym pomysłem na szybkie wzbogacenie się. Potrzeba czasu, aby zbudować grono lojalnych czytelników, rozwijać się razem z nimi i służyć im w sposób, który ostatecznie stworzy odpowiednie możliwości zarabiania na tym czytelnictwie.

Wracając do głównego celu …

  • -Czy ma to na celu zwiększenie ruchu i rozpoczęcie relacji z czytelnikami?
  • -Czy chcesz zachęcić ludzi do zapisania się do Twojego newslettera e-mailowego?
  • -Czy chcesz skłonić ich do pobrania napisanego  przez Ciebie ebooka lub innego, bezpłatnego materiału?
  •  

Ten cel może się zmienić wraz z rozwojem Twojego bloga, natomiast kiedy dopiero zaczynasz, Twoim celem powinno być zwiększenie ruchu i rozpoczęcie budowania relacji z pierwszymi czytelnikami .

Chcesz budować relacje z ludźmi, którzy współgrają z Twoim pisaniem – nawet jeśli dzisiaj jest to tylko jedna lub dwie osoby.

Jednak ustalenie tego pierwszego głównego celu jest kluczowe. Wszystkie inne decyzje, które podejmiesz, jeśli chodzi o Twojego bloga, będą wynikały z tego.

Następnie możesz zacząć definiować mini-sukcesy, które pomogą Ci osiągnąć ten większy cel.

2. Poznaj swoich czytelników (i gdzie spędzają czas).

Czytelnicy określają, czy Twój blog odniesie sukces.

Aby dla nich pisać, musisz ich naprawdę zrozumieć – dlatego warto, jeśli piszesz także dla siebie. Jestem głęboko przekonana, że to, dla kogo piszesz swoje posty, jest równie ważne, jak to, o czym piszesz.

W wielu przypadkach będziesz idealnym czytelnikiem, co ułatwi cały ten proces. Ale w prawie każdym przypadku warto przeprowadzić trochę researchu wokół publiczności, dla której piszesz (a ponadto możesz nawet dowiedzieć się czegoś o sobie!)

Na początek warto pomyśleć o danych demograficznych i psychograficznych idealnych odbiorców:

  • Dane demograficzne: ilościowe cechy Twoich czytelników. Np. wiek, płeć, lokalizacja, stanowisko itp.
  • Psychografia: bardziej „niemierzalne” cechy, takie jak wartości, zainteresowania, postawa i systemy przekonań.
  •  

Gdy już zapiszesz te cechy, możesz zacząć wymyślać osobowość odbiorców – fikcyjną wersję idealnego czytelnika. Można więc powiedzieć, że rozpoczynasz blog kulinarny dla Marty 30-40-letniej mamy mieszkającej w domu na wsi pod Lublinem, która ceni organiczne składniki i nie martwi się zbytnio o koszty żywności.

Teraz następne pytanie brzmi: gdzie Marta spędza czas w Internecie?

  • -Czy szuka przepisów w Google lub Pinterest?
  • -Czy jest zagorzałym użytkownikiem Facebooka, czy też woli niszowe witryny społecznościowe i fora?
  • -Czy komentuje inne witryny kulinarne, czy też konsumuje treści tylko po to, by je przeczytać?

Celem Twojego bloga jest tworzenie wartości dla Twojej Marty.

ALE … nie możesz tego zrobić, dopóki nie wiesz, kto jest Twoim idealnym czytelnikiem i gdzie spędza czas.

Jeśli nie masz całkowitej pewności, ponieważ masz więcej niż jednego idealnego czytelnika, to spokojnie…z czasem wygeneruje się charakterystyka Twojego czytelnika. Mimo wszystko, ważne jest, aby upewnić się, że Twoje persony nie są zbyt obszerne (ponieważ Twoi czytelnicy mogą nie wiedzieć, że piszesz dla nich).

3. Zdecyduj się na podstawowe kategorie treści.

Jeśli chodzi o podjęcie decyzji, o czym będziesz pisać, dobrze jest mieć kilka przewodnich kategorii, do których możesz się odnieść.

Lubię nazywać to filarami treści, ponieważ są one fundamentem, na którym opiera się reszta Twojego bloga.

Posiadanie kilku takich filarów pomaga skupić się na blogu. Na przykład, jeśli zaczynasz blog poświęcony finansom osobistym, Twoje filary mogą obejmować:

  • -Porady i wskazówki dotyczące finansów osobistych
  • -Wywiady i historie osób, które znalazły niezależność finansową
  • -Twoja opinia na temat ważnych wiadomości z branży finansowej
  • -Podstawy finansów osobistych
  • -Jak szybko spłacić dług

-Każdy z tych filarów może zawierać 10, jeśli nie setki postów na blogu, które mają być napisane pod nimi.

Ważne jest, aby wszystkie kategorie “współgrały ze sobą”, w celu pokazania, że jesteś ekspertem w swojej niszy.

4. Przeprowadź burzę mózgów na temat pomysłów na posty na blogu i zbadaj słowa kluczowe.

W tym momencie Twoja strategia dotycząca treści odpowie , dla kogo piszesz i jakie tematy zamierzasz omówić .

Ale co z realnymi postami, które zamierzasz napisać? Dobra wiadomość jest taka, że możesz właściwie pisać, co chcesz!

W końcu to Twój blog … i to Twoja platforma do mówienia i dzielenia się ze światem.

Wyobrażam sobie, że prawdopodobnie masz już kilka pomysłów na posty, o których chcesz już pisać. Jednak z doświadczenia mogę powiedzieć, że takie pomysły nie zawsze istnieją. Czasami prowadzenie bloga jest trudniejsze, niż się wydaje, i może być trudne, gdy skończą Ci się pomysły.

Uważam, że właśnie dlatego jest tutaj ważny  prosty kalendarz redakcyjny . To tylko podstawowy dokument do wypełnienia, co oznacza, że zawsze będziesz wiedział, co będziesz pisać dalej, i pozwoli Ci spędzić więcej czasu na zabawie związanej z tworzeniem postów. 

W prowadzeniu bloga, nie chodzi o to, by walić głową w ścianę, próbując wymyślić pomysły na posty. Blog powinien być dla Ciebie przyjemnym rozwojem i spełnianiem siebie.

Możesz pobrać mój szablon kalendarza redakcyjnego i zacząć go wypełniać tutaj . Aby lepiej zrozumieć jak możesz zaplanować swoje treści na bloga na cały rok do przodu, koniecznie przeczytaj mój przewodnik na blogu: 10 kroków “Jak zaplanować treści na bloga na cały rok”

Kiedy planuje moje treści w kalendarzu, to zwykle stosuję ten sam prosty proces do wymyślania konkretnych postów, które następnie napiszę na moim blogu:

  • Przeprowadzam burzę mózgów i zapisuję wszystkie pomysły: zaczynam od zapisania jak największej liczby pomysłów lub słów kluczowych. Celuję w tematy, o których wiem, że moi idealni odbiorcy uznaliby za wartościowe. 
  • Szczególną uwagę zwracam na:
    • -Jakie pytania zadają w Internecie?
    • -Jakie są ich największe wyzwania i problemy?
    • -Jakie mam dotychczasowe doświadczenie, które może pomóc w wypełnieniu luk?
    •  
  • Używam narzędzia do badania słów kluczowych, aby zebrać jeszcze więcej pomysłów: Chcę utworzyć listę z tematami postów na blogu, aby wypełnić szablon kalendarza redakcyjnego, więc korzystam z bezpłatnej wersji jednego z najlepszych narzędzi do eksploracji słów kluczowych, takich jak Ahrefs , SEMrush , Google Planer słów kluczowych lub Ubersuggest.  Te narzędzia po prostu pokazują frazy i tematy związane z tymi, które już wymyśliłam, a także, ile ruchu generują te hasła (robię to po to, aby odkryć, czym moi odbiorcy najbardziej się interesują!)
  •  
  • Łączę podobne pomysły w jedną całość: Moja lista jest w tym momencie dość duża (mam już na tym etapie więcej niż 10 pomysłów na posty). Teraz przyglądam się tym wszystkim frazom i zaczynam je udoskonalać. Czy są jakieś duplikaty, które można zgrupować? Doprecyzowuję i edytuję, aż będę mieć strategicznie dobrane treści na swojego bloga.
  •  
  • Umieszczam swoje pomysły w kalendarzu redakcyjnym i ustalam priorytety: 
  • Pora uporządkować tę listę. Rozpoczynam wypełnianie kalendarza redakcyjnego i wpisuję pomysł na tytuł, główne słowo kluczowe i szacowaną liczbę wyszukiwań. Sortuję je według priorytetu na podstawie tego, które z nich mają największą wartość dla moich odbiorców i jakie ma możliwości rozwoju.
  •  
  • Organizuję treści, które spełniają wszystkie trzy kluczowe potrzeby. Na tym etapie wybieram najważniejsze priorytety i ustalam dla nich terminy. Szukam tematów, które spełniają wszystkie trzy kluczowe potrzeby: pasują do moich filarów treści (posty fundamentalne na podstawie głównych kategorii na moim blogu), są prawdziwymi potrzebami moich czytelników i mają potencjał ruchu.

Pamiętaj, że zawsze lepiej jest zacząć od małego i konsekwentnie się rozwijać. Więc jeśli na tym etapie nie masz wielu pomysłów na treść, nie martw się. Skoncentruj się na tych, które masz.

Poszperaj trochę w tym, co omówili inni blogerzy lub marki w Twojej niszy, aby zobaczyć, z czym ich (podobni) odbiorcy rezonują najbardziej. Wyciągnij pomysły z tej wiedzy.

Z czasem, dowiesz się więcej o swoich odbiorcach i tym, co działa dobrze, gdy będziesz pisać i publikować więcej.

I na koniec, nie zapomnij dobrze się bawić i być ciekawym!

Jeśli wybrałeś niszę, na której Ci zależy, pamiętaj, dlaczego Ci na niej zależy. Ludzie chcą słyszeć Twój głos i widzieć Twoje wyjątkowe podejście do tematu.

W ten sposób Twój blog i treści będą się ostatecznie wyróżniać.

W następnej lekcji nr 4 pomówimy o zwiększaniu ruchu i zdobywaniu pierwszych 1000 czytelników bloga.

Jeśli jesteś teraz gotowy, aby przejść do następnej lekcji …kliknij w ten link, aby otrzymać dostęp do lekcji 4 już teraz.

Lekcja 3

Odtwórz wideo

Lekcje w kursie

Dostęp do kolejnych lekcji będziesz otrzymywać każdego dnia w wiadomości email. Poniżej znajduje się podsumowanie wszystkich zagadnień, jakie poruszymy w tym mini-kursie.

Jak zacząć bloga

Lekcja 1

Techniczna strona tworzenia bloga.

W tej lekcji założysz swojego bloga krok po kroku. Wybierzesz hosting, domenę, zainstalujesz WordPressa i wybierzesz motyw (szablon swojego bloga).

lekcja 2 Jak zacząć pisać bloga

Lekcja 2

Jak znaleźć dochodową niszę dla swojego bloga

W tej lekcji skupimy się na strategicznym wyborze Twojej grupy docelowej, dla której będziesz tworzyć treści i na której będziesz wkrótce zarabiać pieniądze.

lekcja 3 Jak zacząć pisać bloga

Lekcja 3

Opracowanie zwycięskiej strategii treści na bloga

W tej lekcji skupimy się na strategii treści, która wygeneruje ruch na Twoim blogu. Zdefiniujesz główny cel swojego bloga, poznasz swoich czytelników, zdecydujesz jakie kategorie treści zawrzeć na blogu, wygenerujesz pierwsze pomysły na posty na blogu, i stworzysz swój kalendarz redakcyjny na cały rok)

lekcja 4 Jak zacząć pisać bloga

Lekcja 4

Kierowanie ruchu na Twojego bloga (zdobywanie pierwszego 1000 czytelników)

W tej lekcji skupimy się na czterech sprawdzonych sposobach na zwiększenie ruchu na blogu i przyciągnięcie pierwszych 1000 czytelników. Dowiesz się krok po kroku jak i gdzie promować swojego bloga, aby zwiększać ruch na swojej stronie.

lekcja 5 Jak zacząć pisać bloga

Lekcja 5

Jak zarabiać na swoim blogu (poznaj najskuteczniejsze sposoby zarabiania na swoim blogu)

W tej lekcji poznasz 6 najlepszych sposobów na zarabianie na blogu. Dowiesz się jakie są wady i zalety każdej z nich i zdecydujesz w jaki sposób Ty będziesz zarabiać na swoim blogu na początku.

lekcja 6 Jak zacząć pisać bloga

Lekcja 6

Realizacja 90-dniowego planu rozwoju bloga i biznesu online

W ostatniej lekcji opracujemy plan 90 dniowy, abyś wyrobił sobie dobre nawyki i strategicznie rozwijał swojego bloga w taki sposób, byś za rok od dziś spełniał swoje marzenia i zarabiał w swoim biznesie online dochody pasywne.

Dzień 4: Kierowanie ruchu na Twojego bloga (zdobywanie pierwszego 1000 czytelników)