Chciałabym Cię uświadomić, że jednym z największych powodów, dla których tak wielu nowych blogerów kończy swoją blogową podróż- niepowodzeniem, jest to, że zaczynają z TONĄ entuzjazmu, w stylu: …
„Zamierzam codziennie pisać posty na blogu przez 30 dni i naprawdę szybko zarobić grubą kasę!”
Nie zrozum mnie źle, ten początkowy wybuch ekscytacji i motywacji jest zalecany … natomiast musi być kontrolowany i wykorzystany we właściwy sposób .
Jeśli chcesz, aby czytelnicy regularnie wracali do Twojego bloga, musisz dać im do tego powód.
Spójność jest jednym z najmniej docenianych, ale najważniejszych aspektów zakładania udanego (dochodowego) bloga. I to nie znaczy, że musisz dążyć do tak ambitnego celu, jak publikowanie postów każdego dnia.
Bycie konsekwentnym zaczyna się od wyznaczania realistycznych celów, których realizacji możesz niezawodnie oczekiwać każdego dnia, tygodnia, miesiąca.
Istnieje kilka powodów, dla których spójność jest kluczowa.
Co daje pisanie konsekwentnie?
Oprócz tego, konsekwentne publikowanie pomaga testować i zrozumieć, jakie typy treści działają wśród Twoich czytelników.
Możesz być super entuzjastyczny na początku i mieć mnóstwo pomysłów, ale nadmierne zaangażowanie jest najłatwiejszym sposobem na zabicie obu tych rzeczy.
Zamiast tego powinieneś zobowiązać się do minimalnej ilości postów, jaką chcesz publikować – powiedzmy, że raz lub dwa razy w tygodniu – i trzymać się tego konsekwentnie!
Jeśli nie możesz napisać postu zawierającego 1000 słów co tydzień, napisz zamiast tego post zawierający 500 słów. Tylko upewnij się, że jesteś konsekwentny.
4 sprawdzone sposoby na zwiększenie ruchu na blogu i przyciągnięcie pierwszych 1000 czytelników.
W prowadzeniu dochodowego bloga, istnieje jeszcze jeden element układanki, o którym nie mówi otwarcie żaden inny bloger: promowanie treści bloga i przyciąganie nowych czytelników .
Co robisz po opublikowaniu posta? Jak właściwie docierasz do tego nieuchwytnego pierwszego 1000 czytelników?
Założyłeś bloga – gratuluję! … natomiast – jak teraz zwiększasz ruch?
To pytanie, które wciąż słyszę od początkujących blogerów. Istnieje jedna kluczowa kwestia, która odróżnia świetne blogi od tych, które czyta tylko Twoja mama i babcia. Jeśli chcesz zwiększyć ruch i zbudować odnoszący sukcesy biznes na swoim blogu, musisz wiedzieć, jak promować swoje posty.
Polecam Ci przeczytać mój kompletny przewodnik: “Jak promować swojego bloga? 14 kroków po opublikowaniu posta”
W rzeczywistości mocno wierzę, że należy poświęcić tyle samo czasu na promowanie posta, co na jego pisanie.
W tym meilu przedstawiam Ci kilka najlepszych sposobów na rozpoczęcie udostępniania swoich postów i dotarcie do nowych czytelników. Jeśli chcesz przeczytać więcej, przejdź do mojego pełnego przewodnika tutaj .
Oczywistym pierwszym miejscem, które powinieneś wziąć pod uwagę, są media społecznościowe tj.: Facebook, Instagram, Twitter, Pinterest, LinkedIn, YouTube, Quora. Niezależnie od tego, która platforma najlepiej pasuje do Twojej niszy i odbiorców, wybierz tą, która jest dla Ciebie najbardziej odpowiednia i konsekwentnie udostępniaj tam treści oraz promuj swojego bloga!
Nie ma sensu promować swoich postów z bloga na każdej platformie mediów społecznościowych.
Zamiast tego szukaj tych, które zapewniają najlepszy rozwój Twojej marki i sprowadzają ruch na Twoją stronę … co może wymagać pewnych eksperymentów.
Wielu blogerów zagranicznych (ale coraz częściej polskich), wykorzystuje Pinterest, aby przyciągnąć miliony czytelników miesięcznie.
Najważniejsze jest tutaj eksperymentowanie i sprawdzanie, co działa w Twoim przypadku.
Każda platforma społecznościowa w naturalny sposób odwołuje się do określonej niszy i określonego typu czytelnika. To dość ogólne stwierdzenie, ale ogólnie rzecz biorąc, oto, co działa najlepiej na każdej platformie społecznościowej:
Wiem, że jest tego dużo. Ale na szczęście istnieje wiele narzędzi, które mogą pomóc w zarządzaniu postami w mediach społecznościowych przez cały tydzień.
W rzeczywistości, z odpowiednim narzędziem, powinieneś być w stanie promować wszystkie swoje posty w mediach społecznościowych w ciągu zaledwie godziny lub dwóch tygodniowo. Oto moje ulubione:
Czasami samo wrzucanie postów w “wir informacyjny” w mediach społecznościowych nie jest wystarczające.
Zamiast tego, bycie częścią niszowych forów i portali dyskusyjnych, może zapewnić o wiele lepszy wynik, pod warunkiem, że znajdziesz te właściwe miejsca w sieci …
Polecam Ci poszukać grupy tematycznej, do której chcesz dołączyć. Na przykład, jeśli tworzysz blog o fotografii, możesz rozważyć dołączenie do grup na Facebooku, takich jak FOTOGRAFIA (56 000+ członków), Od A(matora) do Z(awodowca). Kuźnia fotograficzna (26 000+ członków) i Kobieca Foto Szkoła GRUPA dla amatorek fotografii(16 000+ członków).
(Znalazłam te grupy, wyszukując „Fotografia” i klikając kartę sortowania „Grupy” w lewej kolumnie, w ostatniej zakładce w dolnym lewym rogu)
Jeśli Twój blog jest odpowiedni dla każdego, kto ma lustrzankę cyfrową, na pewno znajdziesz wystarczającą liczbę osób, które byłyby zainteresowane czytaniem Twoich postów w tych grupach. Natomiast, jeśli Twoje wyszukiwanie nie zawiera żadnych grup na Facebooku z przyzwoitą liczbą członków (ponad 5000), istnieją inne opcje. Poszukaj ogólnych grup na Facebooku, które odnoszą się do Twojej niszy lub grup na LinkedIn. Pamiętaj jednak, że to nie tylko miejsca do wrzucania linków do postów na blogu. Musisz dać wartość, zanim poprosisz o cokolwiek w zamian. Zacznij więc od budowania relacji i angażowania się w postach innych ludzi. Nigdy nie wiadomo co Cię może tam zainspirować, być może przy okazji wpadniesz na świetne pomysły na swojego bloga. 3. Wpisy gościnne i blogi w witrynach takich jak Quora, Linkedin i inneJedną z najlepszych rzeczy w zakładaniu własnego bloga jest to, że blogerzy uwielbiają sobie pomagać. A posty gościnne na innych odpowiednich blogach to jeden z najlepszych sposobów na nawiązanie kontaktu z już znaną publicznością. Znani blogerzy na rynku angielskim i amerykańskim, właśnie w ten sposób zaczynają swój rozwój. Na przykład Laurence Bradford ze znanego bloga o kodowaniu, w jednym z podcastów powiedziała: „Kiedy po raz pierwszy założyłam swojego bloga, bardzo szybko zaczęłam pisać gościnne posty. Zrobiłam listę w excelu i konsekwentnie kontaktowałam się z redaktorami i innymi blogerami. Przyznam szczerze, że trochę czasu zajęło mi uzyskanie dobrych kontaktów, z którymi mogłabym wejść we współpracę. Otrzymałam wiele odmów, ale z czasem stawało się to coraz łatwiejsze, ponieważ tworzyłam sukcesywnie portfolio treści, które wcześniej opublikowałam ”. Laurence zaczęła od szukania mniejszych blogów o kodowaniu i witryn z podobnymi odbiorcami do tych, które chciała zbudować. Może się wydawać, że to dużo pracy, ale właśnie te posty gościnne pomogły jej zbudować własną społeczność i lojalnych fanów. W końcu, wraz z rozwojem jej marki, była w stanie nawiązać lepsze kontakty i zacząć publikować na większych blogach. Na początek … możesz również spróbować opublikować swoje posty na witrynie, z której mogą korzystać czytelnicy i pisarze bezpłatnie, takie jak np. Quora. Quora – to witryna z pytaniami i odpowiedziami, która pozwala każdemu odpowiadać na zapytania użytkowników. Jedną z taktyk, które możesz zastosować, jest wyszukiwanie odpowiednich tematów w Twojej niszy, a następnie odpowiadanie na pytania użytkowników. W ten sposób wiesz, że zapewniasz im dobrą wartość, a nawet możesz zamieścić link do pełnego posta na swoim blogu. Inny pomysłem jest poszukanie marki lub witryny, która jest popularna w Twojej niszy, i przesłanie do niej swojego posta, dzięki czemu Twoje treści dotrą do tysięcy (w niektórych przypadkach milionów) czytelników. Wreszcie, jeśli posty na blogu są bardziej zorientowane na biznes, możesz zamieścić je na LinkedIn. Kluczową kwestią w tym wszystkim jest to, że chcesz szukać miejsc, w których są Twoi odbiorcy, i właśnie tam być aktywnym. Niezależnie od tego, czy chodzi o inne blogi, społeczności czy platformy społecznościowe. 4. Korzystanie z autorespondera e-mailowego w celu zwiększenia liczby odbiorcówJedną z najlepszych form promocji Twojego bloga i postów na blogu, nie jest szukanie innych odbiorców “na zewnątrz”, ale raczej kierowanie autopromocji do własnej publiczności (to znaczy po zbudowaniu swojej marki). Newsletter e-mailowy to prawdopodobnie najpotężniejszy sposób na zaangażowanie czytelników na Twoim blogu. Ustawienie newslettera i formularza zapisu na listę mailingową, jest prawdopodobnie jedną z najważniejszych rzeczy, którą należy skonfigurować zaraz po uruchomieniu bloga. Nie będę teraz spędzać nad tym zbyt wiele czasu, ponieważ prawdopodobnie nie masz jeszcze listy mailingowej, natomiast w dłuższej perspektywie powinna to być kluczowa kwestia dla Twojego bloga. Tworzenie listy mailingowej jest stosunkowo łatwe, gdy masz regularny ruch. Po prostu umieszczasz formularz zapisu w swoich postach i w całej witrynie, np. oferując lead magnet lub jakiś “prezent” dla ludzi w zamian za ich adres e-mail. Również tworzysz różne grupy odbiorców, aby wysyłać do nich treści dostosowane do ich zainteresowań. Np. jeśli masz wpis na blogu o tym, jak zarezerwować tanią podróż do Europy, to utwórz grupę docelową dla tej tematyki, i zaoferuj im np. bezpłatną checklistę, książkę, przewodnik lub kurs na temat skutecznego pakowania się, który Twoi czytelnicy będą mogli otrzymać, w zamian za podanie swojego adresu e-mail. Na moim blogu używam niesamowitego narzędzia do marketingu e-mailowego MailerLite do zarządzania ponad 20 kategoriami subskrybentów na moim blogu. W MailerLite założysz konto bezpłatnie i będziesz mógł wysyłać maile do 1000 subskrybentów za free! Korzystając z mojego linka, otrzymasz zniżkę 100zł na kolejne usługi z mailerlite, kiedy Twoja lista przekroczy 1000 subskypcji. Ja korzystam z MailerLite na wszystkich moich stronach i jestem bardzo zadowolona z prostoty używania tego narzędzia. Wysyłam mojej społeczności informację za każdym razem, gdy publikuję nowy post na blogu, lub mam materiał, którym chcę się podzielić – i dzięki temu moje treści natychmiast są widoczne dla tysięcy ludzi. Lista mailingowa to był zdecydowanie największy motor rozwoju i przychodów mojego bloga, Jest to coś, co zdecydowanie bardzo Ci polecam robić, od samego początku budowania dochodowego bloga. Jeśli nie wiesz jak założyć konto w MailerLite, zrobić stronę landingową do zapisu, to mam dla Ciebie dobrą wiadomość! jakiś czas temu nagrałam tutorial krok po kroku, jak stworzyć stronę landingową z narzędziem MailerLite za darmo. Zobacz tutaj. Bonus: Cztery kreatywne (sprawdzone) sposoby na zwiększenie ruchu na bloguPoza promocją w mediach społecznościowych i e-mailach, publikowaniem postów gościnnych i dołączeniem do grup społecznościowych … jest kilka innych technik, których osobiście zastosowałam, aby szybko zwiększyć liczbę odbiorców na moim blogu:
Tak naprawdę, wszystko sprowadza się do jakościowych treści. Jeśli chcesz, aby ludzie czytali to, co piszesz, musisz dać im do tego powód. Pisz wartościowe treści, łącz się z ludźmi w swojej przestrzeni i z entuzjazmem dziel się tym, nad czym pracujesz. Wszystko inne, sukcesywnie się ułoży z czasem. W jutrzejszej lekcji porozmawiamy o najlepszych sposobach zarabiania na blogu, gdy już zaczniesz przyciągać czytelników. Chcesz od razu przejść do następnej lekcji o najskuteczniejszych sposobach zarabiania na swoim blogu? Zatem kliknij w ten link, aby przejść do lekcji nr 5 już teraz. |
Dostęp do kolejnych lekcji będziesz otrzymywać każdego dnia w wiadomości email. Poniżej znajduje się podsumowanie wszystkich zagadnień, jakie poruszymy w tym mini-kursie.
Techniczna strona tworzenia bloga.
W tej lekcji założysz swojego bloga krok po kroku. Wybierzesz hosting, domenę, zainstalujesz WordPressa i wybierzesz motyw (szablon swojego bloga).
Jak znaleźć dochodową niszę dla swojego bloga
W tej lekcji skupimy się na strategicznym wyborze Twojej grupy docelowej, dla której będziesz tworzyć treści i na której będziesz wkrótce zarabiać pieniądze.
Opracowanie zwycięskiej strategii treści na bloga
W tej lekcji skupimy się na strategii treści, która wygeneruje ruch na Twoim blogu. Zdefiniujesz główny cel swojego bloga, poznasz swoich czytelników, zdecydujesz jakie kategorie treści zawrzeć na blogu, wygenerujesz pierwsze pomysły na posty na blogu, i stworzysz swój kalendarz redakcyjny na cały rok)
Kierowanie ruchu na Twojego bloga (zdobywanie pierwszego 1000 czytelników)
W tej lekcji skupimy się na czterech sprawdzonych sposobach na zwiększenie ruchu na blogu i przyciągnięcie pierwszych 1000 czytelników. Dowiesz się krok po kroku jak i gdzie promować swojego bloga, aby zwiększać ruch na swojej stronie.
Jak zarabiać na swoim blogu (poznaj najskuteczniejsze sposoby zarabiania na blogu)
W tej lekcji poznasz 6 najlepszych sposobów na zarabianie na blogu. Dowiesz się jakie są wady i zalety każdej z nich i zdecydujesz w jaki sposób Ty będziesz zarabiać na swoim blogu na początku.
Realizacja 90-dniowego planu rozwoju bloga i biznesu online
W ostatniej lekcji opracujemy plan 90 dniowy, abyś wyrobił sobie dobre nawyki i strategicznie rozwijał swojego bloga w taki sposób, byś za rok od dziś spełniał swoje marzenia i zarabiał w swoim biznesie online dochody pasywne.